Середа, 22.05.2024, 18:56
Вхід | Вихід | RSS
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Belarusian  English  Russian  Ukrainian 

Меню

Пошук

Погода та курс валют

Погода
Погода у Знам'янці

вологість:

тиск:

вітер:



Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформаційний портал


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Відео про місто

Корисні посилання

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Правова освіта населення




Порядок надання відомостей
з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення


Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції», встановлено проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (крім кандидатів на пост Президента України, кандидатів у народні депутати України, кандидатів у депутати місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів). Зокрема, спеціальній перевірці підлягають відомості і про притягнення особи до кримінальної відповідальності, у тому числі за корупційні правопорушення, наявності судимості, її зняття, погашення та факту, чи є особа піддана або піддавалася раніше адміністративним стягненням за корупційні правопорушення. Порядок організації проведення спеціальної перевірки затверджено УПУ від 25.01.2012 № 33(з наступними змінами).
Зазначеним законом встановлено, що відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, у триденний строк з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили, притягнення до цивільно-правової відповідальності, накладення дисциплінарного стягнення заносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, що формується та ведеться Міністерством юстиції України.
Отже, з метою забезпечення вимог зазначеного Закону щодо ведення та формування Реєстру Міністерством юстиції України затверджено Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення (наказ від 11 січня 2012 року № 39/5 зареєстрований 11.01.2012 за № 28/20341).
Відповідно до зазначеного Положення, підставою для внесення відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, є електронні копії рішень суду, які набрали законної сили – щодо осіб, притягнутих до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової відповідальності. Для осіб, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення такою підставою є завірена в установленому порядку паперова копія наказу про накладання або зняття дисциплінарного стягнення.
Питання дисциплінарної відповідальності за корупційні правопорушення визначені Законом України «Про державну службу», який набирає чинності з 1 січня 2013 року. У зв’язку з цим, до Реєстру вноситимуться відомості про притягнення до дисциплінарної відповідальності за корупційні правопорушення лише після набрання чинності законом «Про державну службу».
Відомості про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, вносяться до Реєстру Міністерством юстиції через Департамент антикорупційного законодавства та законодавства про правосуддя, а відомості про особу, яку притягнуто до дисциплінарної відповідальності за корупційне правопорушення - головними управліннями юстиції в областях. При цьому, відомості з Реєстру у формі витягу надаються безоплатно територіальними органами Міністерства юстиції – Головними управліннями юстиції в областях
Організація проведення спеціальної перевірки покладається на керівника (заступника керівника) відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, на заняття посади в якому претендує кандидат. При проведенні спеціальної перевірки орган державної влади чи орган місцевого самоврядування не пізніше наступного робочого дня після одержання згоди кандидата на проведення спеціальної перевірки надсилає до відповідного Головного управління юстиції в області (за місцем майбутньої роботи кандидата) запит на проведення спеціальної перевірки відомостей щодо особи, яка претендує на зайняття посади, з відповідними документами. Крім того, для перевірки наявності відомостей про особу в Реєстрі до відповідного територіального органу Мін'юсту також необхідно надіслати запит на видачу витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (форма якого затверджена наказом Міністерства юстиції від 11 січня 2012 року № 39/5). Такий витяг надається протягом семи робочих днів на бланках відповідного Головного управління юстиції в області одному примірнику, скріплений підписом керівника цього органу.
Також, будь-яка фізична особа може звернутися до реєстратора відповідного реєстру для отримання Інформаційної довідки з Реєстру на отримання відомостей про себе. Така довідка свідчить про наявність або відсутність відомостей про таку особу в Реєстрі. Така довідка надається протягом 5-ти робочих днів та видається особисто особі, що звернулася, або її уповноваженій особі, за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу.

Начальник Знам’янського
міськрайонного управління юстиції
О.Ніколаєва

8 жовтня – День юриста!

Професія юриста є досить цікавою, а також перспективною на сьогоднішній день. Він повинен вміти працювати не лише з документами та нормами закону, але й вміти донести свої знання до людей. Говорячи про професію юриста, не можна не згадати і про етичну культуру, адже їх професія вимагає підкорити все своє життя лозунгу: «Знати право, служити праву, захищати право». Отже, основна мета професії юриста - встановлення справедливості, і тому бути юристом - це величезна відповідальність. Юридична робота здійснюється у всіх сферах соціального життя, а кваліфіковані юристи забезпечують діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади,органів місцевого самоврядування, їх апаратів, відділів та управлінь, прокуратури та адвокатури. Спеціалісти - правознавці працюють в юридичних відділах, секторах підприємств та соціально - культурних установах, в кооперативних організаціях, громадських об’єднаннях, в освітянських та науково - дослідницьких установах. Їх знання використовуються в контролюючих та інспекторських органах, тощо.
Значну роль та місце в системі правового забезпечення діяльності нашої держави відведено органам та установам юстиції. На органи Міністерства юстиції України покладено організацію роботи судових органів у забезпеченні правосуддя і правопорядку у країні. До органів Міністерства юстиції України на місцях відносяться відповідні управління юстиції, відділи державної виконавчої служби, державні нотаріальні контори, державна реєстраційна служба, яка включає в себе відділи державної реєстрації актів цивільного стану громадян,відділи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. На управління юстиції покладено забезпечення реалізації державної політики у сферах реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, організації примусового виконання рішень суду та інших органів, державної реєстрації актів цивільного стану , державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, експертне забезпечення правосуддя, забезпечення роботи нотаріату, здійснення в межах повноважень міжнародно-правового співробітництва.
Для нашої країни професія юриста надзвичайно важлива, адже в час, коли відбувається процес розбудови правової держави в Україні, передусім на правників покладаються надії та завдання утвердження принципу верховенства права, вдосконалення українського законодавства, посилення правових гарантій захисту різних верств населення і підвищення правосвідомості та правової культури українців.
Шановні колеги-юристи міста та району, в цей святковий день дозвольте вас привітати з професійним святом та побажати успіхів у роботі, творчого натхнення, професійних злетів та досягнення вершин, здійснення задумів та кар’єрного зросту, а також подякувати вам за плідну співпрацю!


З повагою начальник Знам’янського
міськрайонного управління юстиції
О. НІКОЛАЄВА

Нагляд за поведінкою державних службовців


Нагляд за поведінкою державних службовців повинен здійснюватися з метою раннього виявлення ознак, що свідчать про підвищення ймовірності вчинення нею корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією. До таких ознак належать:
- встановлення родинних стосунків з представниками бізнесових структур;
- виникнення алкогольної або наркотичної залежності;
- стійке захоплення азартними іграми;
- здійснення витрат, які явно не відповідають рівню оплати праці;
- тісні приватні контакти між працівником та клієнтами (регулярні запрошення до ресторану, на відпочинок тощо);
- нетипова поведінка, замкненість, різкі зміни у стосунках з колегами та керівництвом, особисте знайомство з представниками бізнесових структур, особами, які притягувалися до відповідальності за вчинення корупційних діянь та злочинів.
Якщо стають відомі такі обставини, слід спробувати їх з'ясувати, - наприклад, за допомогою співбесіди з працівником, його керівником або відповідальним за запобігання корупції. За результатами такого з'ясування приймається рішення про подальші дії щодо даного державного службовця, усунення умов, що сприяють вчиненню корупційних діянь державним службовцем, або іншого запобігання корупційним проявам.
Під час здійснення контролю за роботою державного службовця, перевірок, підготовки атестаційних документів слід звертати увагу на обставини, які можуть свідчити про підвищену ймовірність вчинення ним корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних із корупцією. До таких обставин можна віднести:
- ухилення або нехтування інструкціями; накопичення "незначних" відхилень від норм; розбіжності між реальним виконанням справ та пізніше оформленою документацією;
- нетипові рішення без обґрунтувань;
- різниця в оцінці та прийнятті рішень по однотипних справах але відносно різних клієнтів;
- дрібні зловживання службовими повноваженнями;
- приховування документації або робочих процесів;
- розгляд справи з винесенням необґрунтованого рішення;
- систематичне необґрунтоване відстоювання інтересів певних клієнтів;
- незаконне намагання впливати на рішення, які не належать до власної компетенції і в яких йдеться про інтереси третіх осіб;
- замовчування невірних дій, особливо протизаконних;
- відсутність контролю на тих ділянках роботи, де він вкрай необхідний;
- відсутність реакції на події та випадки, що викликають підозру.
Керівники мають бути зразком для своїх підлеглих. Їх особиста поведінка та уважність має відігравати значну роль у запобіганні корупційним діянням та іншим правопорушенням, пов'язаним з корупцією.
Необхідною складовою заходів щодо усунення причин та умов, що сприяють корупції, є інформування працівників щодо небезпеки корупції та наслідків корупційної поведінки, проведення спеціальних занять, спрямованих на формування знань, морально-психологічних установок щодо неприпустимості вчинення корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних із корупцією.
Основними формами цієї роботи є:
- бесіди при прийомі на державну службу;
- складання службової присяги;
- бесіди з конкретних питань службової діяльності;
- спеціальні заняття;
- тематичні конференції, семінари, круглі столи, складання тестів та заліків з метою визначення рівня професійних знань кожної особи та її схильності до вчинення корупційних діянь.



Начальник Знам’янського
міськрайонного управління юстиції
О.Ніколаєва


Участь громадян в питаннях присвоєння юридичним особам, об’єктам права власності імен фізичних осіб, святкових дат назв та історичних подій

Розвинуте громадянське суспільство є невід’ємною складовою всіх демократичних правових держав світу. Громадянське суспільство активно сприяє процесам політичної демократизації, набуття державою ознак правової, відстоюючи матеріальну і духовну незалежність людини від держави, домагаючись правової гарантії такої незалежності, захисту приватних і суспільних інтересів людей. Разом з тим, в Україні все більше приділяється увага саме зворотному зв’язку державних інститутів з громадськістю, оскільки правова держава має реагувати на запити і потреби асоційованого громадянства, видавати відповідні законодавчі акти та слідкувати за їх виконанням.
За останні роки Верховною Радою України прийнято ряд важливих законів, які розширили предмет, зміст і межі участі та контролю громадськості в державних справах. Зокрема, в травні поточного року прийнято Закон України «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій». Зазначеним Законом передбачено підстави та порядок присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій. На виконання закону Кабінетом Міністрів України видано постанову від 24.10.2012 року № 989, якою затверджено Порядок проведення громадського обговорення, визначено механізм його проведення та основні вимоги до його організації й розгляду узагальнених пропозицій (зауважень) під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) суспільно-політичних і громадських діячів, захисників Вітчизни, воєначальників, діячів науки, освіти, культури та інших сфер суспільного життя, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій.
Імена фізичних осіб, ювілейні та святкові дати, назви і дати історичних подій присвоюються юридичним особам та об’єктам права власності лише після проведення громадського обговорення та за згодою відповідного трудового колективу.
Отже, відтепер громадськість приймає активну участь в питаннях присвоєнні імен та назв юридичним особам та об’єктам права власності. Причому думка громадськості повинна бути врахована при прийняті відповідних рішень. Такі обговорення проводяться в форміконференції, форуму, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічі, теле- або радіодебатів, Інтернет-конференцій тощо.
Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення органами державної влади, оприлюднюється ними на власному офіційному веб-сайті.Строк проведення громадського обговорення обчислюється з дня оприлюднення відповідного інформаційного повідомлення і повинен становити не менш як два місяці.Організатор громадського обговорення протягом 14 днів після закінчення строку подання пропозицій (зауважень) узагальнює їх та готує звіт, у якому зазначаються найменування організатора, зміст питання, що виносилося на громадське обговорення, інформація про осіб, які взяли участь в обговоренні порушеного питання, а також узагальнений аналіз пропозицій (зауважень), що надійшли під час проведення громадського обговорення.
Таким чином, громадяни, громадські об’єднання,трудові колективи, юридичні особи мають право обговорювати, впливати на прийняття рішень щодо присвоєння імен та назв юридичним особам та об’єктам права власності.


Начальник
Знам’янськогоміськрайонного
управління юстиції
О.Ніколаєва





 

Кировоград: новости и сайты