Неділя, 23.06.2024, 09:01
Вхід | Вихід | RSS
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Belarusian  English  Russian  Ukrainian 

Меню

Пошук

Погода та курс валют

Погода
Погода у Знам'янці

вологість:

тиск:

вітер:



Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформаційний портал


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Відео про місто

Корисні посилання

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Земельні питання


                           Земельна реформа є однією з ключових у програмі економічних перетворень Президента та Уряду України (частина 2)
 
 
12         Ухвалення Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів)» окрім істотного збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів, дозволить покращити стан земельних відносин та надасть їм більшої прозорості, відкритості та кардинально зменшить рівень корупційних проявів у процесі розпорядження землями державної та комунальної власності. Фахівці земельного відомства розробили уніфіковані зрозумілі і прозорі правила проведення земельних аукціонів, що, з одного боку, дасть змогу сформулювати конкурентно справедливу ціну, а з іншого - залучити інвесторів. За попередніми підрахунками вже цього року бюджети різних рівнів зможуть отримати кілька мільярдів гривень у результаті проведення прозорих торгів, що унеможливить застосування сірих схем та зведе нанівець корупцію у цій сфері.
Відповідно до пункту 15 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України мораторій на продаж сільськогосподарських земель буде знято після набрання чинності законом про ринок земель, але не раніше 1 січня 2013 року.
Законопроект "Про ринок земель" (реєстр. № 9001-д) Комітетом з питань аграрної політики та земельних відносин підготовлено до другого читання та здано на розгляд Верховній Раді України 25.04.2012 із запропонованим рішенням - рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроект у другому читанні.
Зняття мораторію та запровадження вільного ринку сільськогосподарських земель, передусім, повертає селянам їх конституційне право розпоряджатися своїм майном.
Набуття чинності законом про ринок земель дасть змогу власникам паїв використовувати їх як капітал. Вони зможуть як самостійно працювати на землі, отримавши під заставу свого паю грошовий ресурс, так і здати землю в оренду, продати, подарувати або передати в спадщину, тобто бути повноправним господарем.
Крім того, громадяни зможуть набувати у власність земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах встановлених законом максимальних норм.
Прийняття закону про ринок земель дасть змогу припинити незаконне використання сільськогосподарських земель (землі відумерлої спадщини, не витребувані паї) без належних правових підстав, оскільки такі землі перейдуть у власність держави.
Запровадження вільного ринку сільськогосподарської землі дозволить вивести його "з тіні" та підвищити ефективність сільськогосподарського виробництва шляхом виключення спекулятивних операцій на ринку сільськогосподарських земель через встановлення високої ставки державного мита (100 відсотків від нормативної грошової оцінки) при перепродажі сільськогосподарських земель у перші три роки з моменту їх придбання.
Включення сільськогосподарських земель в економічний обіг дасть змогу отримати додаткові кошти в бюджети різних рівнів від продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, від операцій з їх продажу (державного мита), а також підвищити інвестиційну привабливість аграрного сектора України.
Основна перевага законопроекту "Про ринок земель" полягає в тому, що він не погіршує становище жодного з суб'єктів земельних відносин в аграрному секторі, а в більшості - надає нові можливості для економічного зростання:
Селяни, як уже зазначалося, зможуть реалізувати своє конституційне право вільно розпоряджатися своєю власністю.
Фермери отримають можливість купувати у власність сільськогосподарські землі, що знаходяться у їх користуванні.
Юридичним особам - великим орендарям і товаровиробникам держава на законодавчому рівні гарантує непорушність існуючих орендних відносин при відкритті ринку землі. Жоден договір оренди землі не може бути розірваним до закінчення його терміну дії ні автоматично, ні в односторонньому порядку власником у зв'язку з його бажанням продати пай.
Прийняття Закону України "Про ринок земель" відкриє доступ до дешевих кредитів Державного земельного банку. Дешевий ресурс банку забезпечать ринкові операції із землею (продаж, передача в оренду, оренда земель).
Стосовно розширення впливу великих агрохолдингів слід зазначити, що держава визначилася, що землею має володіти народ України, а не кілька сімей латифундистів. Це питання забезпечення земельного суверенітету і національної безпеки.
Тому проектом з кола набувачів у власність земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва виключено іноземців та юридичних осіб.
Для уникнення монопольного становища на ринку оренди сільськогосподарських земель законопроектом "Про ринок земель" вводиться обмеження по площі орендованих земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.


Щодо визначення кадастрового номера земельної ділянки


Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 Земельного кодексу України).

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”.

З 01.01.2013 набув чинності Закон України "Про Державний земельний кадастр” (далі - Закон), який установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин ( стаття 6 Закону).

Порядок ведення Державного земельного кадастру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051.

Згідно із пунктом 2 Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення” Закону України "Про Державний земельний кадастр” земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).

Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.

Враховуючи те, що розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників та фізичні особи-підприємці, які володіють необхідним технічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками і взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором (стаття 26 Закону України "Про землеустрій”), громадянам рекомендують звернутись до розробника документації із землеустрою для замовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).


Кировоград: новости и сайты