13:30 Автоматизована система земельного кадастру | |
За участі представників Знам'янської міської ради та відділу Держкомзему у м.Знам'янка проведено засідання "круглого столу" з питання запровадження автоматизованої системи державного земельного кадастру.Знаковою подією вважають експерти введення в дію автоматизованої системи земельного кадастру – навіть у пілотному режимі. Планується що вже наступного року Україна буде із сучасною ефективною електронною інформаційною системою земельного кадастру. У чому переваги автоматизованої системи земельного кадастру? Чим відрізняється вона від системи, діючої нині? Що дасть вона пересічній людини та які загрози для впровадження та функціонування цієї системи? У чому нагальна потреба запровадження в Україні автоматизованої системи земельного кадастру?Принципово нова система кадастру, яка зараз впроваджується в Україні, передбачає зберігання, аналіз та пошук даних серед великого масиву інформації. Зокрема, про правовий режим, про якісні та кількісні характеристики земельних ділянок. Такий обсяг інформації може оброблятися виключно за допомогою автоматизованої системи. Паперові носії у цьому контексті віджили своє. У чому принципова новизна земельного кадастру, який зараз впроваджується в Україні?У попередньому кадастрі, який у нас частково залишився з радянських часів, вівся виключно кількісний та якісний облік земель. Новий кадастр передбачає введення додаткових характеристик, насамперед про право власності, а також інший, більш сучасний підхід до роботи з даними. Кадастр міститиме, по-перше, інформацію про самі об’єкти права, їхній опис. По-друге, правові аспекти – кому належить ділянка, як нею користуються. Ця інформація оновлюватиметься при кожній транзакції – чого не було раніше. В інформаційній системі, яка будується, актуалізація даних передбачена в автоматичному режимі безпосередньо на рівні району. Введення даних в інформаційну систему в режимі он-лайн безпосредньо в районі дає можливість одразу ж переконатися – наскільки ця інформація точна, об’єктивна та актуальна. І видати правовстановлюючі документи громадянам.- Які ще переваги автоматизованої системи, окрім економії часу?- У новій системі передбачена автоматична перевірка інформації. Це дає можливість на етапі опрацювання даних об’єктивно, без людського фактору, виявити практично всі проблеми, які зараз призводять до конфліктних ситуацій: це і дублювання кадастрових номерів, і накладки ділянок, інші помилки у правовстановлюючих документах або на місцевості. До того ж, раніше не було картографічної основи (йдеться про індексні кадастрові карти, ортофотокарти) для виявлення таких помилок. На даний час вона вже є, тож інформацію можна перевірити і надати громадянам достовірні дані. А це вже – реальний механізм гарантування прав власності на земельні ділянки.Яка частка інформації в автоматизованій системі земельного кадастру передбачена для загального доступу?Система, яка створюється, будується на принципах відкритості. Насамперед для громадян. Власник реєструє земельну ділянку, інформація про неї вноситься в базу даних. Відтак, у будь-якому територіальному відділенні Держземагентства будь-якого міста чи району України він зможе отримати витяг з кадастру – для того, наприклад, аби надати такий витяг зацікавленій особі – покупцю ділянки або кредитній установі чи податковому органу. Це буде свого роду офіційна довідка про те, що громадянин володіє земельною ділянкою. До сьогодні підтвердженням власності є тільки паперовий документ державний акт, який можуть видати лише в тому територіальному органі Держземагантства, на чий території ця ділянка розташована. Заплановано, що автоматизована система також дозволить громадянину через Інтернет відстежувати проходження його документів – він зможе зайти в електронну систему і подивитися, на якій стадії розгляду його заява; скільки часу той чи інший чиновник її розглядає, які рішення приймаються. У такій ситуації чиновники не матимуть можливості безпідставно затримувати документи або направляти громадян до інших органів чи структур. Це значною мірою дисциплінуватиме і самих чиновників. Автоматизована система передбачає і черговість розгляду заяв. Тобто, якщо заява надійшла, вона зареєстрована, то наступна розглядається лише після того, як прийнято рішення щодо попередньої. Це антикорупційний принцип.Коли автоматизована система державного земельного кадастру запрацює?- Система буде працювати на всій території України до кінця цього року – на перших порах у ній буде мінімально необхідний набір функцій кадастрової системи: опрацювання документації, її перевірка, присвоєння ділянці кадастрового номеру, нанесення параметрів ділянки на кадастровий план, підготовка правовстановлюючих документів, нарешті, їх реєстрація в системі.Чи багато противників створення автоматизованої системи державного земельного кадастру?На мою думку, найближчим часом можна очікувати хвилі невдоволень та різкої критики на адресу системи насамперед з боку тих, хто не зацікавлений у прозорості ринку земель. Саме вони першими будуть говорити, що система недосконала, що її впровадження треба відкласти на пізніше чи виключити певні території. Слід чекати таких заяв і від тих, хто хоче зробити свій окремий місцевий кадастр, щоб володіти інформацією та управляти нею безконтрольно чи самоосібно. - Чи можливі технічні диверсії?- Теоретично так. Але це є кримінальний злочин і в системі передбачено кілька ступенів захисту.
| |
|