10:39 Децентралізація. Впевнені кроки | |
У 2014 році українці отримали близько 5 мільйонів послуг з реєстрації. З них 1,3 мільйона становили виписки, витяги та довідки. Для реєстрації чи отримання довідки громадяни іноді з ночі мали займати чергу. Та й це не завжди було гарантією, що вдасться потрапити до спеціаліста саме в цей день. Нескінченні черги та незручності створювали плодюче підґрунтя для корупційних схем. За прискорене «вирішення» питання бізнесменам в середньому доводилося платити 300 грн. У рамках реформ забезпечено відкритий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 08 квітня поточного року запущено систему надання електронних «Онлайн-сервісів». Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг або виписку можна на оновленому сайті Міністерства юстиції України в режимі реального часу. Так, з початку роботи через систему «Онлайн-сервіс» було видано понад 12 тисяч електронних довідок. Кількість запитів у окремі дні сягала 600. Для полегшення ведення бізнесу в аграрних регіонах з 01 квітня 2015 року право проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам. Крім того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти, які вдосконалюють процедури примусового виконання рішень та запроваджують змішану систему. Їх підтримав Уряд та Рада з питань судової реформи при Президентові. Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення процедур реєстрації бізнесу та майна: -«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». -«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Запропоновані в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта реєстрації. Право проводити такі дії буде надано: -органам місцевого самоврядування та держадміністраціям; -нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної дії); -акредитованим Мін’юстом банківським установам; -держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно). Законопроекти покращать якість надання адміністративних послуг шляхом: -створення конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з проведення державної реєстрації; -запровадження принципу екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та громадських формувань; -запровадження можливості подання електронних документів для державної реєстрації; -заповнення заяви безпосередньо державним реєстратором. Буде забезпечено удосконалення сервісів, які надаються громадянам: -уводяться механізми, які скоротять кількість відмов у державній реєстрації майна та обтяжень; -уніфікуються процедури реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців; -скорочено перелік документів для реєстрації бізнесу; -буде розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за суб'єктом; -створюються нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів державної влади та інших юридичних осіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за певними об'єктами нерухомого майна тощо); -скасовується щорічне підтвердження та щорічна подача фінансової звітності; -забезпечено перехід на електронну форму документів; -створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Буде створено надійну систему державного контролю у сфері державної реєстрації: -нормативно-методичне регулювання порядку державної реєстрації Міністерством юстиції; -дворівневе адміністративне оскарження рішень державних реєстраторів; -дієві механізми реагування у разі виявлення порушень. Плата за державну реєстрацію: У сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно: -плата за проведення державної реєстрації залежить від об'єкта, його розміру, а також від того, заявником є фізична чи юридична особа; -плата на надання інформації про зареєстровані речові права визначається Кабінетом Міністрів України. У сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців: -у разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків. Скорочена інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно. Так само безкоштовно громадяни можуть отримати додаткові копії уже сформованих документів. Законопроекти забезпечать належне фінансове забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки процедурі розподілу адміністративного збору: -адміністративний збір за державну реєстрацію державними реєстраторами виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій, зараховується в повному обсязі до Державного бюджету України за місцем надання послуг; -у разі проведення державної реєстрації банком або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності спрямується 60% адміністративного збору, який залишатиметься у відповідного суб'єкта; -фінансове забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та місцевих бюджетів відповідно до законодавства. | |
|