Четвер, 02.05.2024, 02:57
Вхід | Вихід | RSS
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Belarusian  English  Russian  Ukrainian 

Меню

Пошук

Погода та курс валют

Погода
Погода у Знам'янці

вологість:

тиск:

вітер:



Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформаційний портал


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Відео про місто

Корисні посилання

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Головна » 2013 » Листопад » 6 » Формування екологічної компетентності молодших школярів
15:05
Формування екологічної компетентності молодших школярів
  
12
Природне середовище було, є і буде незмінним партнером людини в їх повсякденному житті. Ми черпаємо із скриньки природи всі наші багатства. Природа, її краса і велич залишаються нашим головним скарбом, нашою святинею, якій непідвладні час, мода.

Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу життю людей, тому навчально-виховна діяльність школи має бути спрямована на виховання екологічної культури учнів, щоб виросло покоління яке охоронятиме довкілля.

Першоосновою формування екологічних знань, екологічної культури, екологічного мислення є початкова школа. Навчання природознавству ,екології має бути цікавим, максимально наближеним до життя, дохідливим, враховувати вікові особливості молодших школярів. 
   
12
Щоб дати зрозуміти учням ,що збереження природи залежить не тільки від учених і любителів природи, а й від усіх нас, в новому Державному стандарті початкової освіти посилено природничу складову стандарту, зокрема, введено нову галузь «Природознавство», та Базовим навчальним планом передбачено на вивчення предмета по дві тижневі години у 1-4 класах.  

Василь Олександрович Сухомлинський проводив «уроки мислення» серед природи, кожне заняття передбачало певне коло речей і явищ для спостережень, а метою мала бути установка: дивуватися і помічати, помічати і відчувати, відчувати і думати, думати і творити . Пізнавальна частинна «уроків мислення» серед природи обов’язково повинна чергуватися з грою. Мета таких уроків - ознайомити дітей з навколишньою дійсністю, явищами природи , тваринним і рослинним світом.Для повноцінного розвитку дитини потрібне живе спілкування з природою, тому слід більшість уроків проводити на свіжому повітрі.
  
12
Одним із джерел отримання знань молодшими школярами про соціальні норми, формування у них бережливого ставлення до природи є казка. Казка як одна із ігрових форм діяльності, найбільш цікава, має великі потенційні можливості у формуванні екологічної культури молодших школярів.

Глибоку й серйозну навчально-виховну природоохоронну спрямованість мають екскурсії, походи . Вони можуть містити в собі ряд завдань з екології , що сприяють розвитку творчих здібностей учнів . Виїзд або похід на природу організовую із завданнями і по певному маршруту.

Захоплюючою і корисною для учнів 2 класу була робота над екологічнимипроектами «Земля наш спільний дім», «Посади дерево» . У рамках цих проектів учні провели екологічні рейди, посадили дерева та кущі. Працюючи над проектами, учні вчаться працювати з інструкціями, розвивають навички дослідження, спостереження, розвивають уміння отримувати інформацію з різних джерел, аналізувати її ,формувати критичне мислення . Вчаться працювати в бібліотеці з довідковою літературою. У співпраці з батьками починають виробляти навички роботи в інтернеті, ефективно шукати тексти та малюнки.

У 2 класі проводяться різноманітні позаурочні екологічні виховнізаходи: вікторини, усні журнали , бесіди, конкурси . Організовуються виставки квіткових композицій, виставки малюнків, виставки дитячих робіт з природничого матеріалу. Створюються фотоальбоми, фотогазети, каталоги, довідники про взаємини людини з природою.

Учитель повинен допомогти дітям зрозуміти, що людина на те і є найвищою істотою на землі, щоб бути захисником усього живого, що не приносить шкоди, пояснювати, що природа безпомічна, і ми повинні оберігати її від зла. Адже й нашим нащадкам потрібні будуть чисті вода і повітря, веселий спів птахів, зелені ліси, родючі ґрунти – уся краса землі.
Категорія: Новини освіти | Переглядів: 1471 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1

Кировоград: новости и сайты