16:25 Правова культура – це фундамент на якому тримається держава | |
Що ж таке правова культура, правова свідомість і правовий нігілізм? Про це в рамках роботи правового лекторію та Тижня права, який проходив у Знам’янському Професійно-технічному училищі № 12 розповіла спеціаліст І категорії Знам’янського міського центру соціальних служб, для сім’ї, дітей та молоді Білокамінська О. в бесідах з використанням відеоматеріалів на теми «Правова свідомість громадян. Життя у колоніях» та «Конвенція ООН про права дитини» Учні дізналися, що правова культура особистості — це знання та розуміння права, а також дії відповідно до нього. Правокультурною людиною можна вважати ту, яка не лише знає та розуміє юридичні норми, є правосвідомою людиною, а й слідує їх вимогам у своєму житті. З правової культури особистості складається правова культура суспільства, яка показує рівень правосвідомості та правової активності суспільства, ступінь прогресивності юридичних норм і юридичної діяльності. Також, учні дізналися, що велике значення має для громадян і правова свідомість, тому що, це особливий вид суспільної свідомості, сукупність різних форм відображення правової дійсності у правових теоріях та концепціях, поглядах, почуттях, уявленнях людей про право, його справедливість, цінність, місце і роль щодо забезпечення свободи особи та інших загальнолюдських цінностей. Учні дізналися, що є таке поняття як правовий нігілізм. Правовий нігілізм — деформаційний стан правосвідомості особи, групи, суспільства, який характеризується усвідомленим ігноруванням вимог закону, цінності права, зневажливим ставленням до правових принципів і традицій, однак виключає злочинний намір. Ігнорування закону зі злочинною метою — самостійна форма деформації правосвідомості. Разом з тим правовий нігілізм породжує правопорушення, у тому числі кримінального характеру. Також, учні переглянули відеофільм з циклу «Зона особливої уваги» і мали змогу прослухати інтерв’ю осіб, які вчинили злочини та несуть за них відповідальність, та подивитися в яких умовах відбувають покарання особи, які вчинили злочини. Учні мали змогу обговорити свої враження від відеофільму та продискусувати по темі занять. | |
|