Субота, 20.04.2024, 05:44
Вхід | Вихід | RSS
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Belarusian  English  Russian  Ukrainian 

Меню

Пошук

Погода та курс валют

Погода
Погода у Знам'янці

вологість:

тиск:

вітер:



Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформаційний портал


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Відео про місто

Корисні посилання

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Головна » 2012 » Лютий » 2 » Роз'яснення щодо процедури створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків
16:18
Роз'яснення щодо процедури створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків
 
12         На питання, які найчастіше задаються мешканцями нашого міста щодо створення та діяльності об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) відповідають: заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Андрій Анатолійович Заруцький, начальник управління містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Наталія Василівна Брунцвік, начальник управління економіки і власності Лариса Володимирівна Нестеренко. 

- Чим врегульоване питання створення та діяльності ОСББ?

Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" від 29 листопада 2001 року №2866-III.

- Що таке – ОСББ?
Згідно статті 1 закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" ОСББ - це юридична особа, створена власниками для сприяння використання їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.
- Які переваги в ОСББ від звичайного будинку?
Основними перевагами створення об'єднання є те, що мешканці мають можливість:
• Створити власну управлінську структуру для вирішення проблем утримання будинку та прибудинкової території.
• Отримати у власність земельну ділянку, на якій розташований будинок, а також прибудинкову територію.
• Самостійно визначати кошторис утримання свого житла, розмір внесків на утримання будинку.
• Обирати на конкурсній основі виконавців житлово-експлуатаційних послуг для покращання якості утримання будинку та скорочення загальних витрат.
• Контролювати якість робіт у будинку.
• Покращити фізичний стан будинку та умови проживання у ньому, самостійно визначати черговість проведення поточного ремонту.
• Контролювати використання коштів за послуги з утримання будинку та прибудинкової території.
• Після прийому будинку на свій баланс здавати в оренду допоміжні приміщення і скеровувати ці кошти на покращення технічного стану житла.

- В яких будинках можна створювати ОСББ?

Об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень.

- Що необхідно для створення ОСББ?
КРОК ПЕРШИЙ: створення ініціативної групи, підготовка до установчих зборів ОСББ.
Членами ОСББ можуть бути:
- фізичні особи, які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку
- юридичні особи (фірми, приватні підприємства тощо), які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.
Не можуть бути членами ОСББ:
- мешканці будинку, які живуть у неприватизованих квартирах на пiдставi виданих їм ордерів;
- особи, котрі орендують приміщення.
З метою здійснення організаційно-підготовчої роботи по створенню ОСББ з-поміж власників квартир можна обрати, так звану "ініціативну групу" хоча б з трьох осіб.
На ініціативну групу покладається вирішення таких завдань:
1) попередня оцінка економічного стану будинку - тобто необхідно порівняти обсяг платежів по квартирній платі, які сплачують щомісячно мешканці, з реальною собівартістю обслуговування будинку житловою організацією.
Розшифровані платежі по квартплаті можна взяти у житловій організації, а також довідатись про послуги, які надаються щомісячно, та їх вартість.
Якщо в результаті оцінки стану будинку буде зрозумілим, що загальний обсяг платежів мешканців значно перевищує реальну потребу у послугах і може бути скорочений, то це дає ініціативній групі підстави переконливо агітувати за створення ОСББ.
Увага! При цьому слід пам'ятати і про осіб, які мають пільги та субсидії по сплаті квартплати.
2) збір інформації про:
- власників квартир (реквізити свідоцтв про право власності на квартиру, розмір належної їм площі)
- власників нежитлових приміщень (реквізити свідоцтв про право власності на приміщення, розмір належної їм площі) та орендарів таких приміщень
- кількість неприватизованих квартир
- кількість мешканців будинку, що мають пільги, субсидії
Якщо попри всі зусилля не вдається з'ясувати власників деяких квартир (з причин їх довгої відсутності, неможливості зв'язатися, тощо), то як виняток, можна скористатися даними паспортного відділення міліції міста.
3) підготовка проектів наступних документів для проведення установчих зборів:
- Статуту ОСББ ;
- Копії проекту статуту можна роздати власникам житлових і нежитлових приміщень будинку для ознайомлення перед установчими зборами;.
- протоколу установчих зборів;
- список реєстрації учасників установчих зборів, який включає таблицю обрахунку частки участі в об'єднанні;
Частка кожного члена ОСББ розраховується як відношення загальної площі квартири (нежитлового приміщення) до загальної площі всіх житлових і нежитлових приміщень будинку. Розмір частки кожного власника визначає його участь в загальних витратах на утримання будинку і прилеглої території.
Увага! Площа місць загального користування до розрахунку не береться.
4) підготовка пропозицій щодо членів правління ОСББ, ревізора, кандидатури уповноваженого для проведення державної реєстрації
5) організація і проведення установчих зборів ОСББ
КРОК ДРУГИЙ: проведення установчих зборів
1. Повідомлення про проведення установчих зборів.
Про проведення установчих зборів ініціативній групі необхідно письмово повідомити усіх власників житлових та нежитлових приміщень будинку хоча б за 14 днів до дати проведення (можна розклеїти оголошення про збори на під'їздах, рознести особисто по квартирах, розіслати поштовим відправленням).
В письмовому повідомленні, як правило, зазначають місце, дату, час проведення зборів та пропонований перелік питань порядку денного зборів.
Запрошують на установчі збори також працівника міської ради відповідального за роботу з ОСББ.
2. Реєстрація учасників установчих зборів.
З метою визначення кворуму у день проведення зборів ініціативна група може провести письмово реєстрацію присутніх учасників зборів.
Для цього кожен присутній власник житлового чи нежитлового приміщення ставить підпис у списку реєстрації учасників установчих зборів навпроти свого імені.
3. Визначення кворуму.
Кворум - це достатня для прийняття рішень кількість присутніх на зборах власників житлових чи нежитлових приміщень
Кворум наявний за умови присутності на зборах більше 50 відсотків власників приватизованих квартир, нежитлових приміщень (50% +один голос).
Приклад: В будинку є 50 приватизованих квартир, уповноваженими власниками яких згідно свідоцтв про право власності на житло виступають 50 осіб, та 10 неприватизованих квартир, в яких прописано 40 осіб. Нежитлових приміщень нема.
Для наявності кворуму на установчих зборах, тобто можливості створити ОСББ, необхідна присутність 26 уповноважених власників квартир (тобто 50 :2 + 1 власник)
Увага! Мешканці неприватизованих квартир чи орендарі приміщень не враховуються при визначенні кворуму та не можуть брати участь у голосуванні, але мають право бути присутніми на зборах.
4. Обрання голови установчих зборів.
За наявності кворуму керівник ініціативної групи відкриває засідання установчих зборів та пропонує обрати голову і секретаря зборів.
Для обрання голови та секретаря необхідна підтримка більшості присутніх власників або їх уповноважених осіб (50% +1). Кожен учасник зборів має один голос незалежно від належної йому площі.
Приклад: якщо кворум сформований за присутності 26 власників квартир, то для обрання голови і секретаря зборів достатньою буде підтримка 14 з присутніх осіб (тобто 26:2+1)
5. Процедура затвердження порядку денного зборів та голосування.
Після обрання голови та секретаря, обраний голова установчих зборів пропонує проголосувати за порядок денний установчих зборів.
Для затвердження порядку денного необхідно 2/3 голосів учасників установчих зборів.
Приклад: знову ж таки при присутності 26 уповноважених власників квартир для затвердження порядку денного необхідною є підтримка 17 осіб (тобто 26:3*2)
Після затвердження порядку денного, голова установчих зборів переходить до розгляду питань порядку денного.
Кожне питання голосується окремо та поіменно - тобто кожен, хто бере участь у голосуванні, ставить особистий підпис у протоколі зборів із зазначенням результату голосування за те чи інше питання порядку денного ("за" чи "проти").
Для прийняття рішення по кожному питанню необхідно підтримка 2/3 голосів учасників установчих зборів
Приклад: знову ж таки при присутності 26 уповноважених власників квартир, рішення з кожного питання порядку денного буде вважатись прийнятим, якщо "за" проголосувала хоча б 17 осіб (тобто 26:3*2)
6. Питання порядку денного, які необхідно розглянути на установчих зборах.
1) Про створення ОСББ і затвердження Статуту;
2) Про вибори голови та членів правління об'єднання, ревізора ОСББ;
2.1. Для керівництва та організації поточної діяльності ОСББ обирається правління ОСББ, яке є виконавчим органом ОСББ і підзвітне загальним зборам ОСББ, а також голова правління.
Кількість членів правління в кожному випадку визначається індивідуально і складає, як правило, не менше 3-5 осіб
Приклад: визначення кількості членів може бути відбуватись за принципом, який полягає у включенні в члени правління 1 представника від 10 квартир або від 5 квартир.
Порядок обрання та відкликання голови, членів правління, їх кількісний склад та термін діяльності встановлюються Статутом ОСББ.
2.2. Також для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління об'єднання обирається з числа членів ОСББ ревізор або приймається рішення про залучення аудитора.
3) Про вибір уповноваженого представника установчих зборів на здійснення дій, пов'язаних з реєстрацією ОСББ;
Як правило, це голова зборів або голова правління.
4) Про визначення розміру частки кожного співвласника у витратах, зі створенням ОСББ.
йде мова про суму коштів, яку необхідно витратити для нотаріального посвідчення установчих документів, реєстрацію ОСББ, виготовлення печатки, штампу, відкриття рахунку тощо;
5) Інші питання.
За наслідками проведених установчих зборів оформлюється протокол зборів в 2-х примірниках, підписаний головою та секретарем установчих зборів.
1 примірник необхідно передати в управління державної реєстрації для проведення реєстрації, а 1 - залишається в документах ОСББ

- Які документи необхідно подати для реєстрації ОСББ?

КРОК ТРЕТІЙ: державна реєстрація ОСББ
Державна реєстрація ОСББ проводиться державним реєстратором виконавчого комітету Знам'янської міської ради.
Адреса: 27400, м. Знам'янка, вул. Жовтнева, 19, І поверх, кабінет № 13, телефон 2-20-18
Дні прийому: щодня (крім суботи і неділі) з 8.00 до 17.00
обідня перерва з 12.00 год. до 13.00 год.
Термін реєстрації: протягом 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів з дня подання документів.
Для реєстрації ОСББ уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до державного реєстратора Знам'янської міської ради наступні документи:
1. реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію ОСББ.
Зразок цієї картки можна отримати безпосередньо при подачі документів в відділі державної реєстрації.
2. оригінал протоколу установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затвердження його статуту.
3. два примірники оригіналу статуту ОСББ.
Статут повинен бути підписаний головою установчих зборів, а його підпис повинен бути посвідчений нотаріусом.
Для посвідчення підпису голова установчих зборів повинен особисто прийти до нотаріуса та пред'явити паспорт громадянина України.
Послуга платна.
4. список членів об'єднання.
Державна реєстрація ОСББ – 170 грн.
Після реєстрації об'єднання державним реєстратором видається свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ.

- Що потрібно робити після отримання свідоцтва про державну реєстрацію ОСББ?
КРОК ЧЕТВЕРТИЙ: отримання довідки у відділі статистики у Знам'янському районі про включення до ЄДРПОУ.
Адреса: 27400, м. Знам'янка, вулиця Жовтева, 21, ІІ поверх, телефон 2-14-23.
Дні прийому: щодня (крім вихідних) - з 8.00 год. до 17.00 год.
обідня перерва з 12.00 год. до 13.00 год.
Термін розгляду та прийняття рішення: 3 дні з дня подачі документів.
Без довідки управління статистики ОСББ не зможе виготовити печатку, відкрити банківський рахунок тощо.
Для отримання довідки головного управління статистики про внесення юридичної особи до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій і установ (ЄДРПОУ) необхідно подати наступні документи:
1. ксерокопію свідоцтва про державну реєстрацію. Оригінал свідоцтва необхідно мати при собі для звірки.
2. облікову картку. Видається і заповнюється безпосередньо у відділі статистики.
3. квитанцію про внесення плати за видачу довідки та відповідної кількості її завірених копій
за оформлення довідки стягується плата у розмірі: 15 гривень 56 копійок (при оформленні довідки протягом 3 днів), або 20 гривень 23 копійки (при оформленні - протягом 2 днів), або31 гривня 13 копійок (при оформленні - протягом 1 дня).
Доцільним є окрім оригіналу довідки замовити виготовлення і її завірених копій (2-3 екземпляри). Завірена копія має силу нотаріально посвідченої, але її оформлення є дешевшим в 3 три рази. Така копія знадобиться, зокрема, для отримання дозволу на виготовлення печаток та штампів, відкриття рахунку тощо.
Увага! Крім цього, обов'язково працівнику відділу статистики необхідно пред'явити:
1) оригінал статуту ОСББ - для звірки видів діяльності.
2) оригінал протоколу установчих зборів - для підтвердження повноважень особи, що буде подавати документи (уповноваженого представника).
КРОК П'ЯТИЙ: реєстрація в податковій інспекції та внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій.
Орган, що приймає рішення: Знам'янська об’єднана податкова інспекція.
Адреса: м. Знам'янка, вул. Чайковського, 7/55, ІІ поверх
Прийом: вівторок та четвер з 9.00 год. до 18.00 год.
обідня перерва з 13.00 год. по 14.00 год.
Термін: до 10 календарних днів з дня отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи.
Видача довідки про взяття на облік у податковій інспекції (форма 4-ОПП) здійснюється у кабінеті № 6 при умові написання заяви та пред'явлення уповноваженим представником ОСББ наступних документів: оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію; документу, що посвідчує особу (паспорту); документа, що підтверджує повноваження особи - тобто оригіналу протоколу установчих зборів ОСББ.
Внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій або установ дозволяє здавати податкову та бухгалтерську звітність за спрощеною формою один раз на квартал.
Перелік документів, які подаються:
1. реєстраційна заява за формою № 1-ОПП;
2. завірена копія свідоцтва про державну реєстрацію;
3. копія зареєстрованого статуту ОСББ;
4. копії паспорту керівника.
5. документ, що підтверджує повноваження особи - тобто оригінал протоколу установчих зборів ОСББ.
6. реєстраційна заява про включення в Реєстр неприбуткових організацій за формою № 1-РН.
Рішення готується у 2 примірниках - перший надається уповноваженому представнику ОСББ, а другий залишається в органі податкової служби.

 - Які документи необхідно подати для відкриття рахунку в банку?

КРОК ШОСТИЙ: відкриття рахунку в банку.
Розрахунковий рахунок ОСББ можна відкрити у будь-якому комерційному банку за розсудом правління при виборі банку варто врахувати вартість послуг банку за відкриття і обслуговування рахунку, вартість послуг за внесення готівки на рахунок тощо. Відкривати рахунок повинен особисто голова правління та при наявності головний бухгалтер.
Для відкриття рахунку необхідно подати наступні документи:
• заяву щодо відкриття рахунку за встановленими зразком з підписом голови правління та головного бухгалтера. Бланк заяви можна отримати безпосередньо в банку.
• нотаріально завірена копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
• нотаріально завірена копія статуту ОСББ;
• 2 примірники картки із зразками підписів керівника ОСББ (голови правління), бухгалтера (при наявності) та відбитком печатки ОСББ. зразки підписів повинні бути нотаріально завірені при відсутності посади головного бухгалтера в ОСББ на картці замість підпису головного бухгалтера ставиться помітка наступного змісту «посада головного бухгалтера не передбачена штатним розписом»;
• нотаріально завірена копія довідки про взяття на облік в ДПІ (форма 4-ОПП);
• копія довідки головного управління статистики про включення до ЄДРПОУ обов'язково необхідно пред'явити оригінал для завірення копії довідки уповноваженим працівником банку або подати, при наявності, 1 з екземплярів завіреної управління статистики копії довідки, що була оформлена;
• оригінал або копія протоколу установчих зборів, завірена печаткою ОСББ, а також при наявності посади головного бухгалтера - наказ про призначення на посаду головного бухгалтера;
• копія паспорту (сторінки 1-3 та 11) та копія ідентифікаційного коду голови правління та головного бухгалтера (при наявності такої посади);
• копія довідки про реєстрацію у Пенсійному фонді обов'язково необхідно пред'явити оригінал для завірення копії довідки уповноваженим працівником банку;
• копія страхового свідоцтва, що підтверджує реєстрацію у фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань обов'язково необхідно пред'явити оригінал для завірення копії свідоцтва уповноваженим працівником банку
Увага! Після відкриття банківського рахунку керівник ОСББ зобов'язаний протягом 3-х робочих днів повідомити про це податкову інспекцію (у банку Вам допоможуть оформити повідомлення). Внесення грошових коштів (у готівковій і безготівковій формах) на рахунок можливе відразу, а от видаткові операції - тільки після одержання банком корінця повідомлення про відкриття рахунку, завіреного печаткою ДПІ.

Категорія: Новини міської ради | Переглядів: 915 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0

Кировоград: новости и сайты