Субота, 27.04.2024, 07:24
Вхід | Вихід | RSS
Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
Belarusian  English  Russian  Ukrainian 

Меню

Пошук

Погода та курс валют

Погода
Погода у Знам'янці

вологість:

тиск:

вітер:



Календар свят та подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформаційний портал


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Відео про місто

Корисні посилання

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Новини


Про форми управління багатоквартирними житловими будинками
12
На сьогодні головний пріоритет держави при формуванні політики у сфері житлово-комунального господарства - це забезпечення споживачів якісними житлово-комунальними послугами. 
І як постійно зазначає Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України споживач має отримувати якісні житлово-комунальні послуги, які відповідають стандартам та нормам їх економічно обґрунтованої вартості та ефективного використання ресурсів», та те що основними споживачами послуг у сфері ЖКГ є власники багатоквартирних будинків, і саме вони мають стати реальними замовниками таких послуг та забезпечити контроль за станом будинку та якістю надання послуг. 
 «Власники багатоквартирних будинків повинні самостійно визначати спосіб управління будинком у вигляді ОСББ, Управителя або самоуправління. Також саме такі власники мають визначати порядок надання послуг, їх отримання та вартість. Кожен з мешканців повинен у підсумку розуміти, що за послугу він отримає, скільки вона коштує і чому».
Зазначений процес вже розпочато з прийняттям відповідних законопроектів, а саме на даний час Мінрегіоном розроблено два проекти Законів України: «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який вже пройшов перше читання у Верховній Раді України, та «Про житлово-комунальні послуги» у новій редакції. 
Отже, подані до Верховної Ради проекти законів, засновані на формі відносин таким чином, що багатоквартирний будинок - сьогодні, по суті, великий приватний будинок, тому і ставитися до нього потрібно як до приватного житла. 
Зазначені законопроекти були представлені на Міжнародній конференції «Стратегічні напрямки розвитку ринку управління багатоквартирними будинками в Україні», яка відбулась 19 лютого 2015 року в Мінрегіоні України.
Також на конференції обговорювалися стратегічні напрямки розвитку ринку управління багатоквартирними будинками та представлено міжнародний досвід становлення ринку управляючих компаній, обговорювалися перспективи розвитку даного ринку в Україні, а саме впровадження єдиних стандартів управління, професійна підготовка та відносини між учасниками ринку. 
Верховна рада ухвалила у першому читанні урядовий законопроект «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
З даним законопроектом можна ознайомитись на веб-сайті  Верховної ради України http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?pf3516=1565&skl=9.
Проект Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» надає три форми можливості управління багатоквартирним будинком: 

- через об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - ОСББ;
- зборами співвласників;
- через управителя.
Діяльність ОСББ визначена чинним законодавством, і жильці деяких будинків уже прийняли рішення про їх створення. А ось управління будинком зборами співвласників та поява управителя — новація.
Тобто, законопроект передбачає надання всім співвласникам багатоквартирних будинків, незалежно від того, об'єдналися вони в ОСББ чи ні, можливості приймати спільні рішення більшістю голосів. 
Згідно з даним законопроектом, у будь-якому багатоквартирному будинку ініціативна група з не меньш як трьох співвласників зможе ініціювати збори та внести на їх розгляд питання щодо управління спільним майном будинку, у тому числі про форму управління - самостійно або через управителя, обрання чи зміну управителя, проведення капітального ремонту будинку, порядку користування спільним майном. 
Серед іншого законопроект передбачає визначення прав, обов’язків  та відповідальності співвласників багатоквартирного будинку, включення до переліку спільного майна в багатоквартному будинку прав на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова теритрія тощо. 
Зазначеним законопроектом також передбачено забезпечення безперервності процесу управління житловими фондом. Якщо самі співвласники будинку не визначилися з формою управління будинку протягом установленого часу (один рік після прийняття закону), то управителя для їхнього будинку призначить орган місцевого самоврядування. Такий управитель буде виконувати функції  з управління багатоквартирним будинком до прийняття співвласниками рішення про обрання іншого управителя чи про зміну форми управління.
Даний законопроект не заперечує доцільності створення ОСББ. Також для спрощення та підвищення ефективності діяльності ОСББ прикінцевими положеннями законопороекту передбачено внесення змін до Закону України «Про обєднання співласників багатоквартирного будинку».
На думку Кабінету Міністрів, новий закон дозволить зберегти житловий фонд. 
Разом з тим до даного законопроекту було висловлено низку суттєвих зауважень. 
По переше - форма управління багатоквартирним будинком через збори співвласників без створення юридичної особи є не прийнятною за визначенням і абсолютно непридатною для виконання завдань, задекларованих в законопроекті.
Статтею 7 законопроекту закріплюються обов'язки співвласників багатоквартирного будинку. Водночас проектом передбачається, що від імені усіх співвласників діятиме "уповноважена особа", якій фактично делегуються необмежені повноваження при укладанні договорів від імені всіх співвласників. Законодавче ж закріплення відповідальності співвласників за неналежне виконання чи не виконання своїх обов'язків, згідно цього ж проекту, передбачає можливість звернення стягнення на майно співвласників, і в тому числі - на власне квартиру. Тобто, через дії "уповноваженого" люди ризикують позбутися свого житла.
За такої форми правління існує вірогідність проведення "паралельних" зборів і ухвалення взаємовиключних та/або дублюючих рішень і підробляння підписів. А у випадку наявності у когось із співвласників сумнівів щодо законності ухвалення певного рішення зборами та при бажанні оскаржити його в судовому порядку доведеться позиватись в суд до усіх співвласників. А поки зберуть усіх співвласників та справу буде розглянуто у суді, а суд через кілька років поставить крапку у справі, раніше прийняті (чи "намальовані" невідомо ким) рішення будуть діяти, адже законопроектом презюмується їх законність!
По друге - залишається відкритим питання щодо фінансування поточних та капітальних ремонтів, адже при відсутності банківського рахунку проведення розрахунків з виконавцями робіт, та і взагалі акумулювання коштів, унеможливлюється. Це стосується надання дозвільних документів на проведення капітального ремонту, який колись все одно доведеться проводити. Чинним законодавством не передбачено можливості надання дозволу на проведення таких робіт «безстатусним організаціям».
По третє - щодо  примусового призначення управителів та недостатність прописаних їх повноважень. Якщо нині створення ОСББ — право громадян, то відповідно до проекту самостійне управління будинком — уже обов’язок. Новації передбачають: якщо збори власників квартир не відбудуться або на них не буде ухвалено жодного рішення, впродовж року послуги з утримання будинку ще забезпечуватиме ЖЕК. Коли ж цей термін сплине, як я вже сказала, будинком почне займатись управитель, призначений виконавчим органом місцевої ради. У такому разі ціна управління багатоквартирним будинком визначатиметься згідно з методикою, яку підготують в Уряді. Держава запровадить систему управителів, які розпоряджатимуться коштами власників квартир, але відповідальність за стан будинків нестимуть самі мешканці.
До того ж поява управителів може призвести до того, коли охочі особи просто скуповуватимуть голоси власників квартир або, пообіцявши золоті гори, не виконуватимуть жодних зобов’язань. А ось грошима жителів розпоряджатимуться. Якщо ж громадяни спробують добитися відповідальності управителя, зробити це буде надзвичайно складно — самі обирали. Та й змінити таку особу буде непросто, адже чимало українців відчувають себе власниками лише квартир, а не будинків.
Тож ОСББ сьогодні це єдиний інструмент реформування житлово-комунального господарства та відновлення житлового фонду, а тому громадянам варто наперед готуватися до самостійного розпорядження власним майном. Тому треба об'єднуватись та створювати саме ОСББ. Інших легітимних механізмів для колективного волевиявлення не існує. Адже саме в ОСББ можуть найбільш ефективно реалізувати своє право на управління спільним майном: обрати власне правління, ревізійну комісію, сформувати ремонтний або резервний фонд тощо.
Також хочу звернути увагу, що Верховна Рада підтримала законопроект, який поверне ОСББ, асоціаціям власників житлових будинків та ЖБК статус неприбуткових організацій. Позиція Мінрегіона України однозначна – оподатковувати діяльність ОСББ та ЖБК не можна. І ця позиція ще 26 лютого була офіційно внесена на розгляд до профільного комітету Верховної Ради України через Кабінет Міністрів України. Відповідні зміни до Податкового кодексу були внесені на розгляд Верховної Ради України, яка 18 березня прийняла в цілому проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування деяких неприбуткових організацій».
Також хочу наголосити, що в умовах согодення питання енергоефективності виходить на рівень національної безпеки: саме енергоефективність, зменшення споживання природного газу і зменшення газової залежності. 
Тому, 05 березня 2015 року Урядовий комітет під головуванням Віце-прем’єр-міністра — Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Г. Зубка погодив пропозицію Держенергоефективності та Мінрегіону щодо проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 р. № 243 і від 17 жовтня 2011 р. №1056», який передбачає механізм стимулювання населення, зокрема індивідуальних будинків, ОСББ та житлово-комунальних кооперативів до впровадження енергоефективних заходів.
Проектом акта пропонується стимулювання широкого спектру енергоефективних заходів у житлових будівлях, зокрема:
— утеплення фасадів, горищ та фундаментів;
— модернізація систем освітлення;
—  встановлення енергозберігаючих склопакетів;
— встановлення засобів обліку теплової енергії та води;
— облаштування індивідуальних теплових пунктів;
— встановлення теплових насосів;
— встановлення сонячних колекторів;
— заміна радіаторів опалення тощо.
Механізм передбачає відшкодування частини суми кредитів, залучених на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів  у багатоквартирних та одноквартирних будинках за трьома напрямками у таких розмірах:
20%  (але не більше 5 тис. грн) –  діючий механізм заміни газових котлів.
30% (але не більше 10 тис. грн)  – для фізичних осіб (населення) для впровадження заходів у одноквартирних будинках (та квартирах багатоквартирних будинків);
40% — для ОСББ (ЖБК) для впровадження заходів у багатоквартирних будинках на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів.
Реалізація запропонованого Держенергоефективності механізму надасть можливість населенню скоротити споживання енергетичних ресурсів в оселях до 50%.
 
Категорія: Новини | Додав: Admin (01.04.2015)
Переглядів: 1055

Кировоград: новости и сайты