Виховний потенціал сучасної української сім’ї залежить від багатьох чинників суспільного життя, позначених як позитивними, так і негативними тенденціями. Ця особливість зумовлює необхідність детального аналізу можливостей та обмежень щодо реалізації виховного потенціалу української родини та забезпечення розвитку особистості дитини в сучасних умовах. З цією метою з батьками дитячого садочка №3 «Івушка» було проведене діагностичне тестування «Стилі і методи виховання дитини в сім’ї». Результати тестування будуть передані вихователям установи для проведення подальшої роботи щодо корегування педагогічної роботи з батьками по вихованню дітей у сім’ї відповідно до виявлених проблем . В дитячому садку №3 «Івушка» в 6 групах виховується 150 дітей. З них дітей під опікою – 3 чол. (2 %), дітей - інвалідів - 2 чол. (1,3%), дітей з багатодітних родин – 8 чол. (5,3%), дітей, які виховуються в неповних сім’ях ( батьки розлучені) – 6 чол. (4 %), в неповних сім’ях (виховуються одинокими матерями) -15 чол. ( 10%), діти із сімей чорнобильців – 1 чол. (0,6%). Таким чином, найбільша кількість дітей виховується в неповних родинах, тобто таких, де порушені сталі сімейні зв’язки, відсутня змога виконання всіх функцій, покладених на сім’ю, і де є необхідність особливої уваги до виховання дітей. 11-13 листопада 2013 р. було проведене тестування сімей «Стилі і методи виховання дітей в сім’ї». В опитуванні взяли участь 28 осіб. 2-є з них не додивились до кінця і не закінчили тестування, тому їх відповіді вважаються недійсними. З 26 батьків, анкети яких були оброблені, можна зробити такі висновки. Троє з батьків (11,5%) вважають за необхідне виховувати дитину по-своєму, вважаючи, що вона повинна повністю повторити батьків. Вони забувають, що дитина повинна розвиватися і формувати в собі такі риси, як самостійність, незалежність, упевненість у собі, здатність до творчості у всіх її проявах. Вони вважають, що опікати дитину просто необхідно. Якщо вчасно над цим не замислитись, то це може призвести до того, що дитина, зіткнувшись із дорослим життям, може в ньому загубитися і не знайти себе. Такі методи вимагають осмислення і корекції. Результати оброблених відповідей 22 батьків (84,6 %)показали, що в питаннях виховання вони прагнуть діяти сучасними методами, вважаючи, що дитина повинна багато чого зрозуміти з власного досвіду. Проте, у своїх методах виховання вони не завжди є послідовними: довіряючи своїй дитині розв’язувати самостійно проблеми і приймати рішення, вони іноді намагаються керувати, що викликає подив власної дитини і може призвести в подальшому до конфліктів і сварок. Таким батькам слід пам’ятати, що, одного разу прийняв рішення , необхідно бути послідовним щодо його реалізації. І лише 1 з батьків (3,8%) , за результатами тестування, усвідомлює, що дитина не може прожити своє життя чужим розумом, і створюють у сім’ї всі можливі умови, щоб дитина могла навчитися розвивати власну ініціативу, логічне мислення, здатність до аналізу подій і явищ. Ці батьки не усуваються від виховання своєї дитини, а йдуть поруч з нею, спостерігаючи за тим, як вона будує свої взаємини з близькими, однолітками, вихователями та дорослими. Вони навчають свою дитину не тільки усвідомлювати власні помилки, але й створювати умови для їх самостійного виправлення. Їм подобається бачити поряд з собою розумну людину, яка дорослішає і прагне мислити. | |
Категорія: Сім’ї та особи у складних життєвих обставинах | Додав: Admin (18.11.2013) | |
Переглядів: 779 |