«Головний резерв наповнення бюджету, на сьогодні чи не єдиний, – це кошти, виведені з тіні, та пожвавлення виробництва завдяки відновленню балансу між потребами бізнесу та інтересами держави, який був повністю зруйнований попередньою владою», – заявив Ігор Білоус під час прес-конференції. Керівник фіскальної служби, зокрема, відзначив, що в умовах війни та втрати територій, що призвели до падіння економіки та зменшення обсягів реалізації, у минулому 2014 році зібрано податків більше, ніж у 2013 році. Така результативність стала можливою завдяки активній боротьбі з тіньовою економікою. Крім того, за словами Ігоря Білоуса, в умовах протистояння зовнішній агресії, яка відображається на економічному стані країни, ДФС зобов’язана швидко реалізовувати нововведення у податковій системі України. «Українське суспільство потребує простих та зрозумілих кроків від влади. Саме одним із них є початок змін у податковій системі України, яка є основою стабільної та успішної європейської країни. Сьогодні ми впроваджуємо лише відкриту, прозору та конструктивну позицію головних фіскальних органів країни, тому що тільки так ми здатні зупинити розхитування економічної стабільності», – наголосив керівник фіскальної служби. Одним із кроків, які покликані врегулювати проблемні правовідносини між бізнесом та державою, Голова ДФС назвав механізм податкового компромісу, який набув чинності з 17 січня поточного року. Завдяки йому бізнес отримав можливість уникнути фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності за несплачені податки. Так, держава пробачає підприємцям раніше недоплачені податки за відносно невелику компенсаційну плату у сумі лише 5% від обсягів занижених податкових зобов’язань, тоді як решта 95% вважатимуться погашеними. Бізнес при цьому отримає можливість працювати легально й чесно, проходити аудит та залучати фінансування для розвитку підприємницької діяльності. «Цей закон розроблявся спільно з бізнесом. Сьогодні ми працюємо над створенням бази підприємств, які мають бажання скористатися механізмом податкового компромісу. Вже є певна черга таких підприємств, з якими розпочато діалоги щодо розрахунків. Загалом, від застосування цього механізму очікуємо надходження щонайменше 1-3 млрд. грн.», - зазначив Ігор Білоус. Одним із радикальних кроків з удосконалення податкової системи та поліпшення адміністрування податків Голова ДФС назвав запровадження електронного адміністрування ПДВ, що унеможливить застосування платниками махінацій з цим податком та знизить корупційні ризики з боку працівників ДФС. Для зручності система спочатку запроваджується у тестовому режимі, що дасть можливість платникам звикнути до нових умов роботи, а ДФС – у разі потреби доопрацювати відповідну процедуру. На постійній основі система електронного адміністрування діятиме з 1 липня 2015 року. Штрафні санкції у період з 1 січня по 30 червня 2015 року застосовуватися не будуть. Голова ДФС також прокоментував зміни у законодавстві щодо справляння єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. «Ми прагнемо досягнення реальної, а не лише бажаної соціальної справедливості. Ми йдемо на суттєве зменшення розміру Єдиного соціального внеску і очікуємо, що бізнес у разі зменшення ЄСВ і ставки податків, буде платити їх більше, тому що детінізація нашої економіки – це вже невідкладний процес. Це тяжкий шлях, але ми повинні його розпочати і закінчити», – наголосив Ігор Білоус. На сьогодні в Україні вже є ряд підприємств, які відповідають новим вимогам закону, а отже можуть при обчисленні єдиного внеску застосовувати понижуючий коефіцієнт до бази нарахування єдиного внеску. Крім того, ДФС України вже розроблено ряд змін, які спрощують застосування такого коефіцієнту. Крім того, додаткових консультацій потребують законодавчі норми щодо запровадження додаткового імпортного збору з товарів, що ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту, незалежно від країни походження цих товарів та укладених Україною угод (договорів) про вільну торгівлю. За прогнозами ДФС, наряду зі збільшенням податків існують ризики зменшення ввезення оподатковуваного імпорту в подальшому. Саме тому у цьому питанні потрібен аналітичний підхід з врахуванням можливих негативних наслідків. Водночас, наголосив Голова ДФС України, фіскальна служба є технічним органом і у разі набрання чинності зазначених норм готова забезпечити адміністрування додаткового імпортного збору. Під час прес-конференції Ігор Білоус також поінформував про структурні зміни, які очікують фіскальну службу найближчим часом. За його словами, планується докорінна перебудова служби, яка передбачає функціонування офісу великих платників податків з його територіальними відділеннями та обласні інспекції з обслуговування середнього та малого бізнесу, а також фізичних осіб. Голова ДФС, зокрема, зазначив, що для упередження контрабанди із зони АТО створено міжрегіональне управління, до складу якого увійшли 150 податкових міліціонерів. Вони здійснюють постійний контроль за переміщенням товарів по усій лінії фронту. На сьогодні триває робота з СБУ щодо регламенту пересування товарів і фізичних осіб. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Знам’янська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з прийняттям Закону України №71 від 28.12.2014р. «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», з 1 січня 2015 року запроваджено сплату транспортного податку для окремих марок автомобілів. Зокрема, платниками транспортного податку є фізичні і юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками легкових автомобілів, зареєстрованих в Україні відповідно до норм чинного законодавства. Але оподатковуватися будуть лише автомобілі, вік яких не більше п’яти років та об’єм двигуна понад 3000 кубічних сантиметрів. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль. Для фізичних осіб податок обчислюється контролюючим органом (ДФС) на підставі даних, які до 1 квітня 2015 року надаються органами внутрішніх справ. Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку з транспортних засобів, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом до 1 липня звітного року за місцем проживання (реєстрації) платника. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення податкового повідомлення-розв'язку за місцем реєстрації транспортних засобів. Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. При цьому, юридичні особи сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
З 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон №71) запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти та інше паливо) та одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства. Відповідно до п.п. 212.3.1і п. 213.1 ст. 213 Кодексу платниками податку є особи - суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування такі підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зокрема нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ, тощо. Такі суб'єкти підлягають обов'язковій реєстрації як платники органами за місцезнаходженням пункту продажу підакцизних зазначених товарів. Реєстрація здійснюється не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється реалізація таких товарів. Отже, реєстрація контролюючими органами таких платників, як платників акцизного податку здійснюється автоматично при поданні ними декларації з акцизного податку до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. База оподаткування - це вартість (з податком на додану вартість) реалізованих через роздрібну торговельну мережу підакцизних товарів (п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Кодексу). Для підакцизних товарів, реалізованих відповідно до п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Податкового Кодексу, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості підакцизних товарів (з податком на додану вартість), у розмірі 5 відсотків. Згідно із п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 Кодексу в разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняли рішення про встановлення акцизного податку в частині реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов'язковими відповідно до норм Кодексу, такий податок до прийняття рішення справляється з огляду на норми Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок. Таким чином, акцизний податок за ставкою 5% сплачується починаючи з 1 січня 2015 року, незалежно від наявності прийнятих місцевими радами рішень, оскільки Кодексом передбачена єдина ставка 5%. Суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації (тобто за місцем розташування пункту продажу підакцизних товарів) декларацію акцизного податку. Отже, декларації з акцизного податку подаються до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Тобто кількість таких декларацій за звітний період має відповідати кількості адміністративно- територіальних одиниць, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів. Перша подача декларації за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року. Суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації за місячний податковий період. Особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, сплачує податок за місцем здійснення реалізації таких товарів Отже, сплата податку відбувається до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів. Перша сплата задекларованих сум податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку не пізніше 2 березня 2015 року. Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни. Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому Кодексом. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів. За порушення цієї норми ст. 17 Закону України від 19.12.1995 №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачена відповідальність у вигляді штрафів, а саме у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень. Оскільки відповідно до п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний податок - це непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції), то 5 відс. акцизного податку має бути включено до вартості тютюнових виробів з урахуванням податку на додану вартість, які реалізовуються в роздрібній торгівлі. Прес служба Знам’янської ОДПІ |
Із 01.07.2015 року законодавець вирішив вважати пиво алкогольним напоєм ( абз. 2-11пп. 10 п.2 р. ІІ Закону про податкову реформу). Таким чином, із другого півріччя 2015-го виробництво й реалізація пива будуть можливі тільки за наявності відповідної ліцензії. Щоправда, для місць продажу пива не діятиме вимога щодо мінімальної торгової площі. Уже з 01.01.2015 у ст. 11 Закону № 481 зафіксували: розлив пива здійснюється винятково в передбачені чинним стандартами скляну тару, металеві банки із харчового алюмінію, полімерні пляшки ПЕТФ, сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки, а також в алюмінієві бочки, бочки з нержавіючої сталі (кеги) та інші види тари згідно з чинною нормативною документацією. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Знам’янська ОДПІ інформує, що відповідно до пп. 1.2 п.16-1 підрозділу 10 р. ХХ Податкового Кодексу України, об’єктом обкладання військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Податкового Кодексу України. Тобто збір починаючи з 01.01.2015 року слід утримувати з тих же доходів, з яких утримувати з тих же доходів, з яких утримують податок на доходи. Зокрема, маємо говорити про необхідність сплачувати його із: -А) зарплати та лікарняних; -Б) будь-яких виплат за цивільно - правовими договорами, у тому числі виплат за договорами: -підряду; -надання послуг; -купівлі – продажу рухомого та нерухомого майна; -оренди; -авторськими договорами; -В) дивіденди; -Г) процентів; -Г) додаткових благ; -Д) благодійної допомоги ( яка підлягає обкладенню податком на доходи) ; -Е) іноземних доходів; -Є) спадщини та подарунків ( якщо такий дохід уключено до бази обкладання податком на доходи, у тому числі за ставкою 0% ; -Ж) інвестиційного прибутку. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
З початку 2015 року стартувала кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2014 року. Декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси. Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, –30 квітня 2015 року, які хочуть отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року. При декларуванні доходів у поточному році застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року. Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України. Прес- служба Знам’янської ОДПІ |
Знам’янська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.129 Податкового кодексу України до об’єктів нежитлової нерухомості віднесені будівлі, приміщення, які не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють: а) будівлі готельні – готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани і бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку; б) будівлі офісні – будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей; в) будівлі торговельні – торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази і склади підприємств торгівлі та громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування; г) гаражі – гаражі (наземні та підземні) і криті автомобільні стоянки; ґ) будівлі промислові та склади; д) будівлі для публічних виступів (казино, гральні будинки); е) інші будівлі. Прес- служба Знам’янської ОДПІ |
Доводимо до відома платників податків, що в редакції журналу « Вісник Міністерства доходів і зборів України» заплановано друк в спареному номері журналу № 5-6 за лютий 2015 року нової редакції Податковий кодекс України. Просимо платників податків не зволікати з передплатою на лютий місяць. |
Завдяки ст 17 Закону України про податкову реформу перенесено введення податкових соціальних пільг у розмірі прожиткового мінімуму. Тобто у 2015 році, так само як і у 2014 му, загальна податкова пільга встановлюється на рівні 50% від прожиткового мінімуму для працездатної особи й дорівнюватиме 609 грн.. Відповідно, й інші пільги також установлюватимуться виходячи із цього розміру. Розмір доходу, який дає право на застосування пільги, також не змінився й становить 1710 грн.. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Ставки, єдиного податку для платників першої-другої груп місцеві ради встановлюють у фіксованій формі. Розмір для першої групи обмежено планкою у 10% мінімальної заробітної палати, для другої – у 20% її ж ( п.п. 293,1, 293.2 ПКУ) тобто максимальна ставка єдиного податку для першої групи платників -121,80 грн., а для другої групи 243,60 грн. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |