Якщо виробник продукції - нерезидент України не має свого уповноваженого представника в Україні, то до митного оформлення подається декларація про відповідність, складена виробником - нерезидентом України. Перелік товарів, які можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню в 2014 році, визначено у додатку 4 до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №950 «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2014 рік». Згідно з приміткою 1 до цього додатку, у разі встановлення Міністерством охорони навколишнього природного середовища України відсутності озоноруйнівних речовин у товарах, наведених у переліку (підтверджується відповідним листом), митне оформлення здійснюється без ліцензії. Прес-служба Знам‘нської ОДПІ |
1. Які суми ПДВ підлягають бюджетному відшкодуванню? Відповідь: бюджетному відшкодуванню підлягає частина від'ємного значення, яка дорівнює сумі ПДВ, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам або до Державного бюджету України, зокрема при імпортних операціях. Крім того, при отриманні від нерезидента послуг на митній території України, бюджетному відшкодуванню підлягає частина від'ємного значення, яка дорівнює сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги. 2. Чи має право особа, яка зареєстрована як платник ПДВ менш ніж 12 календарних місяців, на бюджетне відшкодування? Відповідь: Згідно із п. 200.5 ст. 200 ПК України не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів); мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів). Тобто, особа, яка зареєстрована як платник ПДВ менш ніж 12 календарних місяців, має право на бюджетне відшкодування у разі якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів. При цьому, надання права на бюджетне відшкодування такій особі залежить від того, як відображено на балансі підприємства надходження (придбання, створення) основних засобів. 3. Які терміни проведення перевірок для підтвердження права на бюджетне відшкодування та відшкодування сум ПДВ? Відповідь: Існує два різновиди відшкодування ПДВ, в залежності від термінів повернення: При загальному відшкодуванні 70 днів (30 днів камеральна перевірка, 30 днів документальна перевірка, 10 днів для формування висновку і проведення відшкодування ПДВ). При автоматичному відшкодуванні 26 днів (20 днів камеральна перевірка, 6 днів для формування висновку і проведення відшкодування ПДВ). 4. В якому періоді платник податку, який зареєстрований платником ПДВ менш 12 місяців, має право задекларувати бюджетне відшкодування? Відповідь: Вперше з моменту реєстрації платником ПДВ, право на декларування бюджетного відшкодування виникне по податковій декларації з ПДВ, яка буде подаватися за наслідками 12 календарного місяця, що настає за місяцем реєстрації платником ПДВ, за умови виконання вимог ПК України. Разом з цим, якщо нарахування податкового кредиту відбулося внаслідок придбання (будівництва) основних фондів, то право на бюджетне відшкодування виникає незалежно від терміну реєстрації платником ПДВ за умови дотримання інших вимог щодо декларування та отримання права на бюджетне відшкодування. 5. Які основні критерії для автоматичного відшкодування: Відповідь: основними критеріями для отримання права на автоматичне відшкодування є: - операції, за нульовою ставкою, повинні становити понад 40% від загального обсягу поставок; - сума розбіжностей не повинна перевищувати 10% заявленої суми бюджетного відшкодування; - середня заробітна плата, повинна у 2,5 рази перевищує мінімальну; - відсутній податкового боргу. 6. Який порядок визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на автоматичне відшкодування? Відповідь: Визначення відповідності платника критеріям проводиться в автоматизованому режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності на рівні Державної фіскальної служби України відповідно до Порядку визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.13 № 781 та зареєстрованого в Мін’юсті 26.12.13 за № 2208/24740. Прес-служба Знам‘нської ОДПІ |
Об’єктом оподаткування у фізичній особі – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця. До переліку витрат фізичної особи - підприємця, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності. Витрати у вигляді коштів, добровільно перерахованих до неприбуткових організацій, відносяться до складу інших витрат згідно з підпунктом 138.10.6 пункту 138.6 статті 138 Податкового кодексу України, тобто не є витратами операційної діяльності. Тож, сума благодійної (спонсорської) допомоги, яка надана неприбутковій організації фізичною особою – підприємцем, не відноситься до витрат такого підприємця. Прес-служба Знам‘нської ОДПІ |
«Чим простіше буде податкова система – тим менше буде корупції. Тому у запропонованому реформуванні податкового законодавства передбачено значне скорочення, з 22 до 9, кількості податків, що спростить адміністрування податків», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на телеканалі 112.ua Для вирішення цих проблем Уряд України пропонує комплексний план змін в податковій системі. «Однією з головних цілей податкової реформи є детінізація економіки. Саме тому, реформування єдиного соціального внеску, оподаткування заробітної плати та податку на доходи фізичних осіб - це нагальна необхідність, а не просто бажання щось змінити», – наголосив Ігор Білоус. Розроблену Концепцію реформування податкової системи винесено на обговорення громадськості та бізнесу, яке ще триває. Після цього, остаточний проект Закону буде винесено на розгляд Верховної Ради України. Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус зазначив: «Саме в цей тяжкий час, треба всім і, в першу чергу, народним депутатам замислитись про долю нашої країни. Ці закони потрібні для громадян, для усього суспільства, адже це дозволить змінити нашу державу». Прес-служба Знам‘нської ОДПІ |
Сьогодні ДФС України спільно з Міністерством фінансів доопрацьовує багато додаткових конструктивних ідей, які надійшли від бізнесу та громадськості у рамках обговорення Концепції реформування податкової системи. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час зустрічі з представникам Європейської Бізнес Асоціації. «Ми пропонуємо радикальні зміни в оподаткуванні і хочемо почути позицію бізнесу. Нам потрібен зворотній зв’язок для пошуку оптимальних рішень. Так, триває дискусія по реформуванню аграрного сектору. Зараз ми збираємо зауваження від представників агрохолдингів та шукаємо спільні знаменники для досягнення компромісних рішень щодо реформування оподаткування аграріїв», - зазначив Ігор Білоус. Дискусії виникають й навколо питання реформування єдиного внеску та податку з доходів фізичних осіб, які, за словами керівника ДФС, є одними з основних в податковому реформуванні. «Концепцією запропоновано кілька моделей оподаткування доходів фізичних осіб, навколо яких точиться чимало дискусій. Обговорюються можливості застосування рівної або диференційної ставки. Ми вислуховуємо всі точки зору та комунікуємо їх безпосередньо Прем’єр-міністру і Міністру фінансів України», - підкреслив Ігор Білоус. У свою чергу представники бізнесу наголошували на необхідності поряд з реформуванням єдиного внеску та ПДФО розпочати й зміни у пенсійній системі, оскільки зменшення надходжень може спровокувати зростання дефіциту Пенсійного фонду. Зацікавленість учасників зустрічі викликало й питання запровадження механізмів електронного адміністрування ПДВ. На сьогодні триває напрацювання протоколів функціонування спецрахунків з ПДВ, до обговорення яких Ігор Білоус закликав і представників Європейської Бізнес Асоціації. Прес-служба Знам‘нської ОДПІ |
Кожен платник має змогу облаштувати своє персональне автоматизоване робоче місце за допомогою он-лайн сервісу «Електронний кабінет платника податків». Для цього необхідно отримати електронний цифровий підпис, зареєструватись на відповідному сайті і імпортувати в свій обліковий запис всі сертифікати. Зверніть увагу! До початку реєстрації та отримання послуг електронного цифрового підпису вам необхідно обов’язково ознайомитись з наступними документами: Витяг з Регламенту АЦСК ІДД Міндоходів та Договір про надання послуг ЕЦП, які розміщено за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor. Крім того, кожному користувачу електронних сервісів необхідно знати: 1. Строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 (два) роки з моменту їх формування. 2. Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua). 3. У зв’язку з тим, що в межах послуг електронного цифрового підпису не передбачено надання платникам податків носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів підписувачів виконується на носії платника податків (змінні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD для запису, захищені носії ключової інформації тощо). Слід зауважити, що кожен особистий ключ підписувача повинен бути записаний на окремий носій інформації. Наприклад, представнику юридичної особи необхідно мати при собі три носії інформації (для ключів директора, бухгалтера та електронної печатки). Особистий ключ має властивості прихованого файлу і відображається, якщо у налаштуваннях папок включена функція відображення прихованих файлів. 4. Програмне забезпечення для роботи з електронним цифровим підписом, в тому числі для подання звітності до органів Міндоходів в електронному вигляді, ви можете завантажити на сайті www.acskidd.gov.ua. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
В Україні створюється новий орган протидії фінансово-економічній злочинності – Cлужба фінансових розслідувань. Зазначена структура створюється на прикладі досвіду кращих європейських аналогів – Австрії, Польщі, Грузії, Італії, країн Прибалтики. Про це повідомив під час семінару для платників податків та представників громадськості Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко. Семінар проходив у режимі відеоконференцзв’язку та об’єднав сім областей: Кіровоградську, Запорізьку, Черкаську, Харківську, Рівненську, Чернівецьку та Дніпропетровську. За словами Володимира Хоменка, однією із основних переваг для бізнесу від створення нової служби стане скорочення кількості перевірок та фактичне припинення перевірок малого та середнього бізнесу. Нова служба ліквідує дублювання функцій правоохоронних органів. „На сьогодні в Україні налічується близько 80 контролюючих органів, які здійснюють різноманітні перевірки представників бізнесу. Служба фінансових розслідувань в першу чергу має на меті зменшити тиск на бізнес. Перевірки здійснюватиме лише одна юридична особа”, – запевнив високопосадовець. Служба фінрозслідувань буде максимально прозорою – за цим слідкуватиме, серед інших, Громадська рада – колегіальний орган, який контролюватиме діяльність служби від імені суспільства, надаватиме пропозиції щодо проектів нормативно-правових актів, проводитиме й антикорупційну експертизу. Контроль за оперативно-розшуковою та слідчою функцією здійснюватимуть органи прокуратури. Не менш прозорим буде і кадровий підбір у ряди новоствореної служби. До кандидатів будуть ставитись жорсткі умови відбору. Працюватимуть у Службі лише чесні фахівці. „Перевага надаватиметься, перш за все, молодим людям із економічною та юридичною освітою, зі знанням ІТ-технологій. У той же час рівень заробітних плат співробітників СФР необхідно збільшити на 80-100% від того, що нині отримують фіскали”, – наголосив Володимир Хоменко. Нагадаємо, що Служба фінансових розслідувань має об’єднати в собі економічні блоки усіх силових відомств – податкову міліцію, підрозділи управління боротьби з організованою злочинністю, з економічними злочинами МВС України та СБУ. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
З 19 серпня 2014 року Рада з кадрових питань ДФС розпочинає відбір кандидатів, які мають намір зайняти посади начальників головних управлінь та митниць в областях, м. Києві Державної фіскальної служби України. Засідання Ради проходитимуть з 19 по 26 серпня 2014 року згідно з оприлюдненим графіком за адресою: м. Київ, вул. Дегтярівська,11-г. Попередній регламент роботи Ради: - з 9 год. 30 хв. до 15 год. 30 хв.; - доповідь кандидата до 10 хв.; - запитання - відповіді до 20 хв. Представникам засобів масової інформації та громадських організацій, які бажають бути присутніми під час відбору кандидатів, необхідно акредитуватися напередодні засідання за тел. (044) 272-51-40, (044) 590-27-43, (044) 247-35-01. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області доводить до платників актуальні запитання – відповіді щодо справляння військового збору. 1. Чи підлягають оподаткуванню військовим збором доходи нараховані до 3 серпня, які виплачені після 3 серпня 2014 року? Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», яким тимчасово до 1 січня 2015 року запроваджено військовий збір набрав чинності з 3 серпня 2014 року. Відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України визначено, що об’єктом оподаткування збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. Ставка - 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування. Водночас визначено, що нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу. Відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1.5 відс., визначену п.п. 1.3 п. 161 підрозділом 10 розділу ХХ Перехідних положень Кодексу. Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Таким чином, оскільки Закон набрав чинності з 03.08.2014р. і податковий агент зобов’язаний при нарахуванні доходів, визначених у п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Кодексу утримати військовий збір, нараховані до 03.08.2014 доходи, але виплачені після 03.08.2014, не підлягають оподаткуванню збором. 2. Чи підлягають оподаткуванню збором доходи за цивільно-правовими договорами? Якщо так, то які саме? Відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 Розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. Згідно з п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 Кодексу для цілей Розділу IV Кодексу заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Статтею 2 Закону України «Про оплату праці» визначено структуру заробітної плати, яка включає, зокрема, основну заробітну плату. Основна заробітна плата - це винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов’язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців. Оплата праці (включаючи гонорари) працівників, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що розрахунки проводяться підприємством безпосередньо з працівниками) за виконання робіт згідно з договорами цивільно-правового характеру, включаючи договір підряду (за винятком фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності), включається до фонду основної заробітної плати (п.п. 2.1.8 п. 2.1 р. 2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 №5). Таким чином, оподаткуванню військовим збором підлягають доходи, отримані за цивільно-правовими договорами, які належать до фонду оплати праці. 3. З якої суми доходів утримується військовий збір? Оподаткуванню військовим збором підлягають доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, тощо. Нагадуємо, військовий збір встановлений з серпня 2014 року до 1 січня 2015 року. Ставка збору становить 1,5 відсотка від всієї нарахованої суми оподаткованого доходу (тобто без попереднього вираховування єдиного внеску та податку на доходи). |
На офіційному веб-порталі Міндоходів (www.minrd.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу. Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (головна сторінка веб-порталу Міндоходів, сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 139.04). Прес - служба Знам‘янської ОДПІ |