24 листопада, розпочався візит делегації Митної служби Німеччини на чолі з професором Л.Геллертом з метою обговорення шляхів співпраці з ДФС з питань реформування митних органів відповідно до європейських стандартів. У рамках візиту відбувся семінар, під час якого фахівці ДФС та учасники делегації Митної служби Німеччини обговорювали питання митної вартості, фукціонування системи управління ризиками та забезпечення міжнародних стандартів митного пост-аудит контролю. Під час візиту учасники німецької делегації ознайомляться з діяльністю митних органів, отримають необхідну інформацію для аналізу їх стану, обміняються досвідом та проведуть консультації з українськими колегами для визначення шляхів подальшої співпраці. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
У Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» з 30 жовтня 2015 року впроваджено новий інноваційний розділ «Інтерактивна мапа» за напрямами «Митна справа» та «Єдиний соціальний внесок», який працює за принципом «Крок за кроком». За допомогою інтерактивних мап користувачі «ЗІР» мають змогу швидко та зручно ознайомитися із законодавчою базою та знайти відповіді на питання за вказаними напрямами. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Для покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів». Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 за № 320/15011. ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено нову форму (код форми J1391004). Додатково інформуємо про запровадження нового електронного сервісу управління ЕЦП. Такий сервіс надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера. Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до Єдиного вікна подання електронної звітності розроблено нову форму Повідомлення (код форми J1391102). До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб. Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення обов’язково підписується керівником електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків. Прес-служба Державної фіскальної служби України |
В Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 року за №1300/27745 зареєстровано наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами» від 20.08.2015 №727. Наказом скасовуються накази Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 №984 «Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 року за №34/18772, та Міністерства фінансів України від 21.03.2012 №377 «Про затвердження Порядку оформлення результатів проведення митними органами перевірок», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 квітня 2012 року за №622/20935. Порядок розроблено для застосування посадовими особами контролюючих органів при оформленні результатів документальних перевірок платників податків – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, постійних представництв та представництв нерезидентів. З набранням чинності цього порядку встановлюється єдиний порядок оформлення матеріалів документальних перевірок платників податків дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, та з урахуванням особливостей проведення та оформлення матеріалів документальних планових та позапланових перевірок дотримання законодавства з питань державної митної справи. Визначені основні вимоги до форми, структури та змісту акта (довідки) документальної перевірки, інформативних додатків до акта (довідки), порядок підписання, реєстрації та зберігання. Визначено порядок розгляду поданих платником податків заперечень до акту (довідки) документальної перевірки в контролюючому органі, обік результатів такого розгляду та врахування їх при прийнятті податкових повідомлень-рішень. Дія Порядку не поширюється на оформлення результатів перевірок контрольованих операцій відповідно до статті 39 розділу І Податкового кодексу. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Державна податкова інспекція у м. Полтаві інформує про набрання з 1 вересня 2015 року чинності Закону України від 17.05.2015 року №655-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків». Цим Законом Міністерству фінансів передано повноваження із надання узагальнюючих податкових консультацій з обов’язковим їх оприлюдненням на офіційному сайті відомства. За наявності письмового звернення платника податків, замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка. Згідно з положеннями Закону, тимчасово, до 31 грудня 2016 року включно, платникам податків з обсягом доходів або операцій до 20 млн. грн. штрафи, нараховані на суми податкового зобов’язання, які платник податків сплатив без оскарження податкового повідомлення-рішення, скасовуються протягом 10 днів із дня сплати податкового зобов’язання. Також, платникам дозволено не нараховувати пеню при самостійному виявленні помилок у податковій звітності впродовж 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Знам’янська ОДПІ нагадує, що податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), подаються за базовий звітний період, що дорівнює: - календарному місяцю – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу); - календарному кварталу або календарному – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (підпункт 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Кодексу). Таким чином, термін надання податкових декларацій за звітний період вересень 2015 року – з 1 жовтня по 20 жовтня включно 2015 року, за 3-й квартал та 9 місяців поточного року – з 1 жовтня по 9 листопада включно 2015 року. Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) передбачена статтею 120 Кодексу, а саме: - неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; - ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Для заповнення податкової декларації та ведення обліку платник єдиного податку-фізична особа використовує книгу обліку доходів платників єдиного, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 N 579. Записи у книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід. При цьому встановлено, що дохід платника єдиного податку, виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу. Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) Таким чином, доходом фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий в іноземній валюті та перерахований у гривнях за офіційним курсом Національного банком України на дату надходження коштів на рахунок. Детальніше про це йдеться у листі ДФС України від 30.09.2015 №9142 /П/99-99-17-02-02-14, розміщеному на офіційному веб-сайті (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/64175.html) Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Знам’янська ОДПІ повідомляє, що 23 липня 2015 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» №569-VIII. Основні його новації щодо застосування РРО, полягають в тому, що РРО не застосовуються платниками єдиного податку І групи. Крім того, фізичні особи-підприємці ІІ і ІІІ груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 мільйон грн. також не використовують касовий апарат. Проте, всі суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами, у тому числі пивом зобов’язані придбати ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосовувати належним чином зареєстровані РРО. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 мільйон грн. застосування РРО для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку ІІ та ІІІ груп є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку. Законом також передбачається наступне: – надана можливість підприємцям користуватися введеним в експлуатацію РРО до закінчення терміну його служби (у тому числі понад 7 років), за умови , якщо виробник (постачальник) гарантує функціональність таких РРО; – скасовано 5-кратний розмір фінансової відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; – сервісні центри зобов’язані проводити технічне обслуговування РРО без їх розпломбування; – у разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО сервісні центри зобов’язані протягом 7 днів з дня прийняття його в ремонт ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на підприємство резервний касовий апарат; – введено фінансову відповідальність сервісних центрів за порушення строків гарантійного ремонту РРО та не введення в експлуатацію резервного РРО. Також нагадуємо, що з 1 січня 2015 року розширено сферу застосування РРО, а саме, підприємства, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), здійснюють продаж товарів чи надають послуги, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет в обов'язковому порядку повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. Крім того, РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування. Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Якщо у Вас закінчився термін дії електронних підписів, 22 жовтня 2015 року в Знам’янській ОДПІ буде приймати представник центру сертифікації ключів . Телефон для довідок 2-29-08 Прес-служба Знам’янської ОДПІ |
Відповідно до п. 200 прим. 1. 3 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) показник сума перевищення є складовою формули, за якою обраховується сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (далі – реєстраційна сума). Сума перевищення – загальна сума перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, яка визначається як різниця між: сумами податкових зобов’язань за операціями з постачання товарів (послуг) та отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, та їх подальшого коригування згідно із ст. 192 ПКУ, задекларованими платником у податкових деклараціях з податку з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, та сумами податку, зазначеними платником податку в податкових накладних, що складені за такими операціями (в тому числі податкових накладних, які не видаються отримувачу, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України), та розрахунках коригування до них, зареєстрованих у ЄРПН. Показник сума перевищення розраховується ДФС автоматично після прийняття звітності від платника податку, та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника. Таким чином, якщо платник податку своєчасно не зареєстрував в ЄРПН податкові накладні та відповідно реєстраційна сума не була зменшена на суму податку, зазначену в таких податкових накладних, то після подання звітності з ПДВ, в якій задекларовано податкові зобов’язання з ПДВ, визначені у податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН, реєстраційна сума платника зменшується на суму ПДВ, зазначену у таких податкових накладних. Реєстрація в ЄРПН податкових накладних, що не були зареєстровані своєчасно (реєструються з порушенням термінів реєстрації), здійснюється виключно в межах реєстраційної суми, яка визначається згідно з п. 200 прим. 1. 3 ст. 200 прим. 1 ПКУ. Якщо така реєстраційна сума є меншою, ніж сума ПДВ, зазначена у податковій накладній або розрахунку коригування, платнику потрібно збільшити свою реєстраційну суму. Таке збільшення може бути здійснено за рахунок: отриманих податкових накладних та розрахунків коригування (які передбачають збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг), складених на такого платника та зареєстрованих в ЄРПН; сплати ПДВ на митниці під час розмитнення товарів; поповнення рахунка платника в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритого платнику у Держказначействі (електронний рахунок). Після реєстрації в ЄРПН податкових накладних, які не були зареєстровані своєчасно, в системі електронного адміністрування ПДВ автоматично відбувається перерахунок показника суми перевищення та реєстраційної суми (сума накладних) з урахуванням сум ПДВ, зазначених у таких податкових накладних. В результаті такого перерахунку на суму ПДВ, зазначену у зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних, зменшується показник сума перевищення, а показник сума накладних (реєстраційна сума) збільшується на таку ж суму. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 101.08). Прес-служба Знам’янської ОДПІ |