Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус переконаний, що запропоновані Урядом реформи податкової системи дадуть поштовх незворотному процесу змін в інших секторах економіки. В інтерв’ю Інформаційному агентству Укрінформ Ігор Білоус виокремлює найзатребуваніші податкові пропозиції Державної фіскальної служби, включені в урядовий пакет реформ, та підкреслює: «Особисто я буду боротися за кожну нашу ініціативу». У числі пропозицій, поданих ДФС, Голова служби, зокрема, називає податковий компроміс, який має стати «стартовим майданчиком для початку реформування податкової системи», а також зміни в оподаткуванні прибутку, що радикально спростять обрахування податку та обмежать суб'єктивізм податкових інспекторів у визначенні бази оподаткування. «Це й детінізація доходів громадян, подолання корупції, декриміналізація податку на додану вартість, підтримка малого й середнього бізнесу», - продовжує перелік напрямів податкової реформи Ігор Білоус. Він також пояснює, як стимулюватиметься детінізація економіки та зростання виробництва в Україні завдяки реалізації поданих одним пакетом ініціатив із реформування єдиного соціального внеску (ЄСВ), обмеження готівкового обігу, запровадження непрямих методів контролю доходів фізичних осіб, добровільного разового декларування майна та податкової амністії для громадян. Керівник Державної фіскальної служби нагадує, що реформа єдиного соціального внеску передбачає значне, у 2,5 раза, скорочення податкового навантаження на ту частину зарплати, яку чимало працедавців виводять з готівкового обігу і роздають у конвертах. Запропонований порядок обрахування ЄСВ сприятиме не тільки детінізації зарплати, а й її зростанню. Непрямий метод контролю сплати податків, за словами Ігоря Білоуса, полягає у запровадженні контролю відповідності фактичних витрат громадян на придбання активів, насамперед вартісних, їхнім реальним доходам. Одночасно буде запропоноване разове добровільне декларування майна та податкова амністія для громадян, котрі, як пояснює Голова ДФС, дозволять встановити точку відліку активів фізичних осіб на момент введення непрямого методу контролю сплати податків. «Усі, хто захоче легалізувати своє майно, свої заощадження, зможуть це зробити, - зазначає Ігор Білоус – Той, хто добровільно задекларував свій майновий стан, буде звільнений від відповідальності за колишні порушення податкового чи валютного законодавства. Із доходів, зазначених в разовій декларації, не треба буде платити жодних додаткових платежів». Він також пояснює, що наступний захід – обмеження готівкових розрахунків сумою 15 мінімальних заробітних плат (на сьогодні – 18,3 тис. гривень) – має на меті припинити підживлення тіньового ринку та вивести Україну з числа найвідсталіших країн Європи за рівнем готівкового обігу. «Результатом втілення цих пропозицій передусім стане легальна зарплата. Не одразу, але за рік ми виведемо доходи наших громадян із тіні. Практика доплат у «конвертах» стане невигідною, а покарання за порушення - суворим і невідворотним», - продовжує очільник ДФС. Разом з тим, працедавці отримають мотивацію до збільшення реальної зарплати своїм працівникам, зростатиме її частка у кінцевій вартості продукту. «По-друге, обмеження готівкових операцій та контроль за витратами чиновників скоротять ринок чорної готівки, тіньові готівкові операції стануть небезпечними. Хабар горітиме в руках хабарника, ним буде неможливо скористатися. У підприємців не буде ані потреби, ані можливості приховувати товар для збуту поза обліком. Таким чином, тіньова економіка поступово попрямує до «світла», - коментує прогнозні зміни в економіці Ігор Білоус. На його переконання, у результаті застосованих заходів десятки мільярдів гривень додатково будуть спрямовані у банківську систему. Банки при цьому зможуть у 2-3 рази збільшити ліквідність. Банківська система відновить довіру клієнтів, а Нацбанк забезпечить довіру до гривні. Зрештою, ці заходи стабілізують фінансову систему країни. «Ринок запрацює в усіх секторах, - підсумовує Ігор Білоус.- Зменшиться ставка рефінансування, почнеться поступове зниження банківських кредитних ставок, тож нарешті гроші підуть в економіку, зросте виробництво. Завдяки зменшенню ціни кредитних ресурсів знизиться кінцева вартість товарів і послуг, а внаслідок збільшення пропозиції посилиться конкуренція. У підсумку – матимемо пристойні зарплати та більше якісних товарів і послуг за цілком прийнятними цінами». Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками земельного податку за земельні ділянки, які використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва. Водночас, орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності такі платники сплачують відповідно до укладеного договору оренди землі. Нагадуємо, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками, зокрема, земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва). Порядок сплати орендної плати регулюється ст. 288 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ доводить до відома платників податків, що відповідно до законодавства, тимчасово з 3 серпня 2014 року до 1 січня 2015 року в Україні запроваджено військовий збір. Станом на 07 жовтня на підтримку української армії від платників м. Знам‘янки надійшло 1247,3 тисяч гривень. Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно – правовими договорами, за якими виконання робіт чи надання послуг підтверджені актами виконаних робіт. Так, починаючи з 3 серпня 2014 року з доходів фізичних осіб утримується військовий збір за єдиною ставкою – 1,5% від об'єкта оподаткування. Утримання необхідно проводити з усієї нарахованої суми оподатковуваного доходу, тобто без попереднього вирахування єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб. Наприклад, якщо фізичній особі у серпні нараховано заробітну плату у сумі 2000 гривень, то військовий збір з такого доходу становитиме 30 гривень (2000 грн. х 1,5%). Визначену суму військового збору слід перераховувати до бюджету одночасно з перерахуванням грошових коштів на виплату доходу. Оскільки військовий збір законодавчо запроваджено з 3 серпня 2014 року, то утримувати його слід лише з доходів, які нараховані починаючи з 3 серпня, адже доходи фізичних осіб оподатковуються у порядку, який діяв на момент їх нарахування. Якщо дохід нараховано, але не виплачено, то податок, який підлягає утриманню з такого доходу, повинен бути перерахований до бюджету податковим агентом протягом 30 календарних днів, наступних за останнім днем місяця, у якому нараховано дохід. Наголошуємо, що фізичні особи – підприємці та юридичні особи, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують військовий збір із доходів, отриманих від ведення господарської діяльності. У разі, коли у суб'єктів господарювання є наймані працівники, то із заробітної плати, яку вони нараховують таким особам утримується військовий збір. Якщо громадянин працює за сумісництвом та отримує дохід від двох і більше податкових агентів, то військовий збір із його заробітної плати кожен з роботодавців буде утримувати до бюджету окремо. На сьогодні, фахівці Державної фіскальної служби України працюють над розробкою звітності по військовому збору. Її введення передбачається в найближчі терміни, про що буде обов'язково повідомлено платників. Крім того, 26 вересня 2014 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» від 02.09.2014 року №1668-VІІ, яким звільнено в період проведення АТО від оподатковування податком на доходи фізичних осіб благодійної допомоги, призначеної для учасників бойових дій. При цьому, благодійну допомогу, що надана для закупівлі або у вигляді спецзасобів індивідуального захисту (каски, бронежилети), технічних засобів спостереження, ліків, продуктів звільнено від оподатковування податком на доходи фізичних осіб. Окрім цього, прийняттям Закону України "Про внесення змін до статті 7 закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" від 02.09.2014 року №1663-VІІ, який набрав чинності 25 вересня 2014 року, урядовці дозволили держслужбовцям збирати пожертви для армії. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прес-конференції в Інформаційному агентстві «Укрінформ». За його словами, сьогодні ставлення платників податків до органів ДФС змінилося в гірший бік. Більшість платників нівелюють існування податкових інспекцій та намагаються вирішувати проблемні питання в судах та інших органах влади. «ДФС веде активну роботу з судами у контексті відпрацювання ризикових суб’єктів господарювання та певних господарських відносин. Ми фактично відслідковуємо ті системні рішення, які працюють проти нас. Сьогодні деякі платники вважають, що ДФС не має важелів для вирішення проблемних ситуацій. Ми будемо змінювати цю думку. Наша судова система живе своїм окремим життям. І якщо випало на нашу долю кинути їй виклик, ми це зробимо», – наголосив Ігор Білоус. Голова ДФС України також запевнив, що докладе максимум зусиль для того, щоб заручитися підтримкою і Президента України, і Прем’єр-міністра і Генерального прокурора для вирішення даного питання. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Проект постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість” розроблено на виконання підпункту 14 пункту 1 розділу І Закону України від 31 липня 2014 року №1621-VІІ „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України” (далі – Закон №1621), яким з 1 січня 2015 року запроваджується система електронного адміністрування податку на додану вартість шляхом внесення змін до Податкового кодексу України. Так, статтею 2001 цього Кодексу (у редакції Закону №1621) визначено, що Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Порядок електронного адміністрування ПДВ визначає: - механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість; - особливості складання податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в умовах дії системи електронного адміністрування ПДВ; - механізм проведення розрахунків з бюджетом із застосуванням рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ. Єдиний можливий механізм досягнення цілей державного регулювання – це прийняття відповідного акта Кабінету Міністрів України, що є найбільш ефективним способом забезпечення правильного застосування чинного законодавства щодо системи електронного адміністрування податку на додану вартість. Зауваження та пропозиції до проекту закону приймаються упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на адресу розробника: поштову – 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України, Департамент методологічної роботи з питань оподаткування; електронну – dpspdv@ukr.net. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Головне управління власної безпеки ДФС України попереджає про збільшення кількості випадків шахрайських дій, здійснених злочинцями під виглядом працівників органів ДФС. З початку поточного року зафіксовано 13 випадків, коли для заволодіння коштами суб’єктів господарювання шахраї представлялися працівниками органів ДФС. За цими фактами розпочато 9 кримінальних справ. Події зі схожими обставинами відбувались в Вінницькій, Закарпатській, Запорізькій, Івано-Франківській, Рівненській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Хмельницькій та Чернігівській областях. Так, на мобільний телефон посадової особи суб’єкта господарювання телефонувала невідома особа, яка зверталася нібито від імені працівника ДФС – найчастіше начальника або заступника начальника податкової інспекції. Шахраї просили надати гроші нібито на потреби працівників служби –«фінансова допомога для прийому перевіряючих із ДФС України» або вимагали кошти за не проведення перевірки фінансової діяльності підприємства. Діяли такі особи через посередника, у більшості випадків це був водій таксі, який отримував та передавав гроші. Для запобігання діяльності шахраїв просимо у випадку отримання таких дзвінків, або інших протиправних дій, терміново звертатися до Антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ повідомляє, що у разі, якщо фізична особа-підприємець, яка на початок поточного року застосовувала спрощену систему оподаткування та щодо якої держреєстратором прийнято рішення про припинення підприємницької діяльності, поновила реєстрацію протягом поточного року, то така особа вважається платником інших податків і зборів. При цьому, така особа не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки вже скористалася своїм правом на її застосування у цьому році. Водночас з 1 січня наступного року перейти на спрощену систему можливо. Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, якщо він подасть заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Однак, перехід на спрощену систему оподаткування можна здійснити один раз протягом календарного року. Недотримання цієї вимоги є однією з підстав для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта як платника єдиного податку. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ нагадує, що платниками податку на нерухоме майно є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової нерухомості. Звертаємо увагу на те, що з 16 вересня поточного року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України №735 від 01.07.2014 року, яким затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Також нагадуємо, що з 1 квітня 2014 року базу оподаткування податком на нерухоме майно змінено відповідно до Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 року №1166-VII. Відповідно до цього закону база оподаткування об'єктів житлової нерухомості визначається виходячи із загальної площі об'єкта нерухомості, в тому числі його часток. До цього часу оподаткуванню підлягала житлова площа нерухомого майна. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ нагадує, що громадяни, які надають в оренду іншим громадянам нерухоме майно (квартири, будинки, кімнати тощо), зобов’язані самостійно нараховувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету за ставкою 15% від суми орендної плати чи комунальних платежів. Податок сплачується протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу. За ІІІ квартал 2014 року громадянам необхідно сплатити відповідні суми податку в термін до 7 листопада 2014 року. По закінченню року, до 1 травня таким платникам податку необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем реєстрації. Нотаріуси, а також суб'єкти господарювання які проводять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг (рієлтери), зобов'язані надіслати інформацію про укладені цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до податкової інспекції за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання квартальної звітності. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |
Знам‘янська ОДПІ нагадує, що відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднанні. Так, суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» від 15 червня 2006 року №833, із змінами та доповненнями передбачено, що у разі закриття торговельного об’єкта для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та проведення інших робіт суб’єкт господарювання повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття. Отже, якщо суб’єкт господарювання не здійснює діяльності у конкретні дні (вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці, тощо), що підтверджується відповідним наказом, то реєстратори розрахункових операцій не застосовуються та інформація по дротових або бездротових каналах зв’язку не подається. У робочі дні підприємства реєстратор розрахункових операцій повинен бути в увімкненому стані і роздрукування фіскального звітного чеку є обов’язковим. Прес-служба Знам‘янської ОДПІ |